افزایش ارزش دلار همزمان با کاهش بهای طلا و نفت

بهای نفت به پایین ترین میزان ماه های اخیر رسید و قدرت گرفتن دلار، جذابیت طلا را کم رنگ تر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه در پی اعلام کاهش سه ماهه تولید نفت خام آمریکا و افزایش نگرانی از فشار مازاد عرضه نفت خام و محصولات تصفیه شده بر بازار، قیمت نفت خام کاهش یافت.

بازرگانانی که داده ها را زیر نظر دارند گفتند داده های موسسه اطلاعاتی بازار به نام جنسکیپ، از افزایش یک میلیون و 100 هزار بشکه ای تولید کوشینگ اکلاهما در هفته منتهی به 22 جولای خبر می داد.

رفته رفته، سرمایه گذاران بیشتر ناامید می شوند که بازارها برخلاف پیش بینی مصرف تاریخی بنزین آمریکا در تابستان امسال، با مازاد موجودی محصولات تصفیه شده، به ویژه بنزین، به این زودی ها به تعادل برسد.

در همین راستا، بهای نفت خام برنت که تا بعد از ظهر روز دوشنبه به بهای بشکه ای 44 دلار و 78 سنت و حدود 1.99 درصد کمتر از معاملات قبلی فروخته می شد، به 44 دلار و 55 سنت سقوط کرد که مشابه بهای 10 می سال جاری است.

بهای نفت خام آمریکا نیز با کاهش 2.4 درصدی به اندازه یک دلار و شش سنت افت داشت و به 43 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید. در نهایت نیز با کاهش مجدد 2.31 درصدی، به میزان یک دلار و 2 سنت افت کرد و به 43 دلار و 17 سنت رسید.

در سطح جهانی، میزان تقاضا در کشورهای در حال توسعه، کمتر و رشد چین و هند، کند شده است.

به نقل از مارکت واچ، در پی اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش بهره در سال جاری، بازار طلا در ادامه کاهش بها در جلسات قبلی، روز دوشنبه نیز کاهش یافت.
 
روز چهارشنبه بعد از ظهر، فدرال رزرو به جلسات سیاست گذاری دو روزه خود خاتمه خواهد داد. با این که هیچ پیش بینی از سیاست مالی مطرح نشده است، بیانیه آن برای اقدامات آینده، تحت نظر دقیق خواهد بود.

بنابراین بهای طلای تحویل آگوست کامکس با کاهش 0.3 درصدی خود به میزان 3 دلار و 90 سنت افت قیمت داشت و هر اونس، 1319 دلار و 50 سنت معامله شد. افزایش ارزش دلار و افزایش برابری آن در ازای ارزهای دیگر در روز جمعه، باعث این کاهش بها شده است.

بهای نقره تحویل ماه سپتامبر نیز با کاهش 4.2 سنتی یعنی 0.2 درصدی، به 19 دلار و 647 سنت در هر اونس رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار