افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر/ تغییرات اندک طلا

بهای طلای سیاه به بالاترین سطح در هفت ماه اخیر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بهای نفت تحت تاثیر حدس و گمان ها در خصوص کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته رسید.

نفت خام پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) 1.2 درصد افزایش یافت؛ این درحالی است که احتمالا ذخایر نفت خام آمریکا 3.5 میلیون بشکه کاهش یافته است.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ژوئن با 59 سنت افزایش، 48.31 دلار به ازای هر بشکه در بازار بورس نیویورک معامله شد. نفت برنت نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با 31 سنت افزایش، 49.28 دلار در هر بشکه معامله شد که این بالاترین میزان رشد از سوم نوامبر 2015 (12 آبان 94) بوده است.

این در حالی است که به گزارش رویترز، بهای طلا در معاملات روز جاری بازار جهانی تحت تاثیر ضعف دلار اندکی بالا رفت؛ اما احیای بورس‌های آسیایی باعث شد رشد این فلز ارزشمند محدود شود. نشست بانک مرکزی آمریکا درمورد افزایش احتمالی نرخ بهره در سال جاری، سرمایه گذاران بازار طلا را حساس کرده است. 

روز سه شنبه هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش، 1278.65 دلار در هر انس معامله شد. بهای طلای آمریکا نیز با 0.27 درصد افزایش به 1280.40 دلار در ازای هر انس رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار