تغییرات الاکلنگی بهای نفت و طلا

بهای طلا در معاملات روز پنجشنبه افزایش و بهای نفت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افزایش ذخایر بنزین آمریکا به کاهش بهای نفت در معاملات روز پنجشنبه منجر شد. این امر نگرانی ها از افزایش بیش از حد عرضه نفت در جهان را در پی داشته است. همچنین ذخایر نفت آمریکا رکورد بی سابقه ای را ثبت کرد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام و محصولات نفتی این کشور در هفته منتهی به 15 ژوئیه 2.62 میلیون بشکه افزایش یافت.

داده های به دست آمده از اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد برخلاف پیش بینی ها ذخایر بنزین این کشور 911 هزار بشکه در هفته مذکور افزایش داشته است.

در بازار فلزات گرانبها نیز بهای طلا اندکی بالاتر از پایین ترین سطح در سه هفته گذشته قرار گرفت. دلار و سهام اروپا در پی ثابت ماندن نرخ بهره بانک مرکزی اروپا اُفت کردند. 

بر این اساس، بهای طلای «اسپات» بدون تغییر و در سطح  1315.55 دلار در هر اونس باقی ماند. پیش از این طلا به 1310.56 دلار در هر اونس، یعنی کمترین بها از 28 ژوئن رسیده بود. طلای در بازار آمریکا نیز با کاهش 0.3 درصدی به هر اونس 1314.19  دلار رسید.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را برای احیای رشد و تورم پایین نگه داشته است. این بانک اعلام کرده انتظار دارد نرخ بهره برای مدت طولانی در همین سطح یا پایین تر بماند. بهای طلا به شدت به تغییر نرخ بهره حساس است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار