کارشناسان می‌گویند بازار نفت هنوز به تعادل نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ روز جمعه، بعد از این که داده ها در آمریکا، حاکی از اشباع بازار بود و صادرات نفت خام عراق نیز افزایش یافت، بهای نفت خام فیوچرز به سقوط خود ادامه داد.

عرضه مازاد بر نیاز جهانی نفت در حال کاهش است اما مقدار فراوانی نفت، در تانکرهای آبی و خاکی موجود هستند و برقراری تعادل در بازار، از پیش بینی ها طولانی تر شده است. 

ریچارد اسپونر، تحلیل گر ارشد بازار در بازار سی ام سی سیدنی گفت: «بازار از خود کمی تنش نشان می دهد. ذخیره جهانی نفت، آن طور که ما انتظار داشتیم پیش نرفت.»

بر همین مبنا، بهای نفت خام برنت با کاهش 11 سنتی به میزان 0.2 درصد کاهش یافت و به بشکه ای 46 دلار و 9 سنت رسید. برنت در هفته جاری، حدود 3 درصد کاهش قیمت داشته است. 

بهای نفت غرب تگزاس نیز با کاهش 27 سنتی، به میزان 0.6 درصد افت کرد و به بشکه ای 44 دلار و 48 سنت رسید.

روز جمعه، ارزش برابری دلار در برابر چند ارز دیگر، کاهش داشت و همین به بهبود قیمت ها کمک کرد زیرا دلار ارزان تر باعث می شود اقلام وابسته به دلار، از جمله نفت، ارزان تر شوند.

آژانس بین المللی انرژی در اوایل هفته اعلام کرد با این که تولید نفت آمریکا در حال کاهش است، اما تولید نفت خام در آستانه رکورد 519 میلیون و 500 هزار بشکه در روز قرار دارد. 

در عراق، تولید روزانه نفت خام نسبت به تولید روزانه 3 میلیون و 180 هزار بشکه در ماه ژوئن، در 
21 روز ابتدایی جولای، افزایش داشته و به 3 میلیون و 280 هزار بشکه در روز می رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار