هم زمان با کاهش ارزش دلار، بهای نفت پس از کاهش بی سابقه در دو ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، همزمان با کاهش ارزش دلار و جذابیت کالاهای دیگر برای سرمایه گذاران، بهای نفت نیز افزایش اندکی داشت.

بر این اساس، نفت فیوچرز همزمان با کاهش شاخص ارزش دلار برای سومین روز متوالی رشد خود را حفظ کرد و 3.3 درصد افزایش داشت. ذخایر جهانی نیز با کاهش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ عنوان کرد بهای پایین نفت خام ممکن است تا 10 یا 15 سال پابرجا بماند.

بر همین اساس، نفت خام برنت برای تحویل در ماه آگوست با یک دلار و 98 سنت افزایش بها، 49.17 دلار در هر بشکه معامله شد.

باب یاوگر، رئیس بخش نفت فیوچرز در نیویورک گفت: «با سقوط ارزش دلار، نفت بهای خود را بالا می کشد. بازار بعد از شش روز دست و پا زدن موفق شد اندکی افزایش پیدا کند و دلار ارزش معقول تری پیدا کرد.»

افزایش بهای نفت از پایین ترین حد خود در 12 سال گذشته در ماه فوریه، مانع گمانه زنی برای قیمت بیشتر نفت شده و شاید آمریکا را مجبور کند همزمان با آرام گرفتن تنش های جهانی، خروجی نفت خود را افزایش دهد. بعد از آتش سوزی در کانادا که طی آن کوکو فیلیپس مجبور شد تولید تاسیسات نفتی خود را متوقف کند، چاه های نفت آن با سه چهارم توان خود شروع به کار کرده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار