افزایش بهای طلا همزمان با کاهش بهای نفت

با قدرت گرفتن دوباره دلار، طلا افزایش قیمت داشت ولی نفت باز هم دچار افت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه، پس از این که دولت آمریکا به طور غیرمنتظره از وضعیت نفت خام و بنزین خود خبرداد، بهای نفت خام آمریکا با کاهش بیش از دو درصدی به پایین ترین میزان در سه ماه اخیر رسید.

بعد از این که وزارت اقتصاد آمریکا اعلام کرد سیاست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز از ذخیره نفت خام تجاری آمریکا در هفته منتهی به 22 جولای با افزایش یک میلیون و هفتصد هزار بشکه ای به 521 میلیون و 100 هزار بشکه خبر داد. ذخیره بنزین نیز برخلاف انتظار افزایش 40 هزار بشکه ای کارشناسان، به 452 هزار بشکه رسید.

در همین راستا، نفت شاخص برنت، بیشترین افت قیمت از ژانویه و سال 2016 را تجربه کرد. بهای معاملات این کالا با کاهش 2.9 درصدی، یک دلار و 32 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 43 دلار و 55 سنت رسید. بهای نفت وست تگزاس نیز یک دلار یعنی 2.3 درصد کاهش داشت تا به هر بشکه 41 دلار و 92 سنت برسد.

از آن سو در بازار طلا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، طلا بعد از اعلام سیاست بهره بدون تغییر توسط وزارت صنعت، به روند صعود قیمت به بیش از هر اونس 1330 دلار خود ادامه داد.

در همین راستا، بهای طلا با افزایش قیمت 0.9 درصدی به هر اونس 1331 دلار و 20 سنت رسید. بهای طلا تحویلی ماه آگوست نیز با افزایش 0.45 درصدی به هر اونس، 1326 دلار و 70 سنت رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار