تسلط ارتش لیبی بر غرب بنغازی و کشته شدن یک سرکرده داعش

ارتش لیبی در درگیری‌های اخیر خود، بر تعدادی از پایگاه‌های داعش در مناطق غربی بنغازی مسلط شد و یک سرکرده این گروه تروریستی را کشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش لیبی امروز (چهارشنبه) در درگیری‌های شدید خود با تروریست‌های داعشی در بنغازی توانست بر تعدادی از پایگاه‌های داعش در مناطق  غربی این شهر مسلط شود.

بر اساس گزارش این شبکه، نیروهای ارتش توانستند بر چندین پایگاه داعش از جمله کارخانه لوله‌سازی در منطقه قوارشه در غرب بنغازی مسلط شوند.

احمد مسماری، سخنگوی ارتش لیبی، اعلام کرد نیروهای مسلح آخرین فرصت را به گروه‌های تروریستی مستقر در شهر درنه دادند تا سلاح‌های خود را به ارتش لیبی تحویل دهند.

وی نسبت به ورود هر گونه کشتی یا نفت‌کش به سواحل این کشور از کرانه شهر درنه تا راس لانوف هشدار داد و گفت ارتش لیبی هر کشتی را که به سواحل این مناطق نزدیک شود مورد هدف قرار خواهد داد. 

همچنین شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد ارتش لیبی در در حملات هوایی خود به پایگاه‌های داعش در مناطق قوارشه و قنفوده در غرب بنغازی، ابو حفص لیبی، یکی از سرکردگان داعش را کشت.

 ابوحفص با دست داشتن در حمله به کنسولگری‌های آمریکا و ایتالیا در بنغازی و تلاش برای ترور یک کنسول ایتالیایی یکی از بارزترین سرکردگان داعش بود.

 دفتر تحقیقات فدرال آمریکا نیز مدتی پیش با انتشار تصاویری از فیلم دوربین‌های مداربسته کنسولگری آمریکا در لیبی، حضور ابوحفص را  در این منطقه نشان داده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار