سی‌ان‌بی‌سی: کاهش سوددهی غول‌های نفتی در ادامه نوسان بهای طلای سیاه

بسیاری از شرکت‌های نفتی به امید افزایش بهای نفت و با تکیه‌ بر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی سعی در بالا بردن هزینه‌های عمومی خود دارند.

کاهش سود غول‌های نفتی در ادامه نوسان بهای طلای سیاهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت نوسان بهای نفت در ماه ژوئیه بر سطح درآمد غول‌های بزرگ نفتی جهان سایه انداخته است. نفت پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) با کاهش 10.76 درصدی در ماه ژوئیه (21 روز منتهی به تیرماه) بدترین عملکرد را از دسامبر سال 2015 تجربه کرده است. این در حالی است که کاهش بهای نفت، بر میزان درآمد غول‌های نفتی نیز تأثیر داشته است.

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم پیش از شرکت‌های نفتی شِل و اکسون گزارشی از سطح درآمد خود منتشر کرده‌است.

در گزارش بریتیش پترولیوم به بررسی تفاوت بین بهای نفت، نفت خام و مشتقات آن پرداخته شده است. شرکت بریتیش پترولیوم در سه ماه گذشته با توجه به کاهش بهای نفت و افزایش هزینه‌های تولید طلای سیاه با کاهش شدید درآمد مواجه شد. به‌گونه‌ای که حجم درآمد ماهانه آن به 720 میلیون دلار کاهش یافت.

باب دادلی، مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم از چالش زیست‌محیطی این شرکت خبر داد و این چالش را عامل کاهش یک‌درصدی سهام این شرکت عنوان کرد. کاهش ارزش سهام بریتیش پترولیوم مزید بر کاهش درآمد آن شده است.

بریتیش پترولیوم در سه‌ماهه نخست سال، 8.1 میلیارد دلار در پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری کرد. کارشناسان بی‌پی پیش‌بینی کرده بودند مجموع سرمایه‌گذاری‌های این کمپانی در سال 2016 حدود 17 میلیارد دلار باشد؛ اما به‌تازگی این پیش‌بینی به کمتر از 17 میلیارد دلار کاهش یافته است. تولیدات نفتی بی‌پی در سه‌ماهه دوم سال 2.09 میلیون بشکه در روز بود که یک درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. انتظار می‌رود تولیدات نفتی این کمپانی در سه‌ماهه سوم سال نیز کاهش یابد.

بهای نفت در ماه‌های گذشته به‌شدت تحت تأثیر رویدادهایی همچون برکسیت، آتش‌سوزی نواحی نفتی کانادا و حمله به پالایشگاه‌های نیجریه قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی اقتصاد کلان پانتئون، بسیاری از شرکت‌های نفتی به امید افزایش بهای نفت و با تکیه‌بر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی سعی در بالا بردن هزینه‌های عمومی خود دارند. آژانس بین‌المللی انرژی چندی پیش از افزایش تقاضا برای نفت تا پایان سال 2016 خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار