کاهش 50 درصدی سود بریتیش پترولیوم در سه ماه سوم سال 2016

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم از کاهش 50 درصدی سود این شرکت در سه ماه سوم سال جاری میلادی خبر داد.

کاهش 50 درصدی سود بریتیش پترولیوم در سه ماه سوم سال 2016به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ شرکت نفتی برینیش پترولیوم از کاهش 50 درصدی سود این شرکت در سه ماه سوم سال جاری میلادی خبر داد.

در گزارش فصلی این غول نفتی آمده است: سود شرکت در سه ماه سوم سال 2016 حدود 933 میلیون دلار بوده است که درمقایسه با سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.

سود بریتیش پترولیوم در سه ماه سوم سال گذشته میلادی یک میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است. کاهش استقبال از سوخت در تابستان و بهای ضعیف نفت در پاییز 2016 از مهمترین عواملی هستند که بر بهای پایین نفت دامن زده‌اند و این روند به طور مستقیم بر سود ماهانه شرکت‌های بزرگ نفتی تاثیر منفی گذاشته است.

از سوی دیگر، شرکت رویال داچ شل که رقیب بریتیش پترولیوم در عرصه انرژی محسوب می شود نیز نسبت به پیامدهای کاهش بهای نفت در ماه های آینده هشدار داد. این در حالی است که سود سالانه رویال داچ شل نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته و سود سه ماه سوم آن فراتر از حد انتظار به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

برایان گیلواری، رئیس امور مالی شرکت بی پی گفت: ما تلاش می کنیم به پیشرفتهای خوبی برای مقابله با چالش بهای نفت دست یابیم. در حال حاضر، با احتساب نفت 50 تا 55 دلار در هر بشکه در مسیر جریان‌های نقدی باقی مانده‌ایم و این حرکت می تواند در تنظیم هزینه ها و بیمه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در حال حاضر، شرکت سرمایه گذاری در پروژه های جدید را آغاز کرده است. بنابراین می توان منتظر رشد اشتغال و سود شد در سالهای آینده بود.

سقوط بهای نفت در سال 2016 موجب شد شرکت بریتیش پترولیوم سرمایه گذاری در پروژه های جدید را متوقف کند. انتظار می رود هزینه های سرمایه گذاری این شرکت تا پایان سال جاری میلادی به 16 میلیارد دلار برسد. پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری های بی پی در سال 2017 بین 15 تا 17 میلیارد دلار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار