وزیر دفاع نیوزیلند گفت: کشورش متعهد به همکاری‌های دراز مدت در بخش‌های مختلف به ویژه آموزش افسران ارتش ملی افغانستان می‌باشد.

نظامیان نیوزیلندی تا 2018 در افغانستان ماندنی شدند

به‌گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ گری براونلی وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کرد: دولت نیوزیلند و نیروهای نظامی این کشور تصمیم گرفته‌اند که ماموریت نظامی‌شان را تا ماه جون ۲۰۱۸ میلادی در افغانستان تمدید کنند.

گفته می‌شود از سال ۲۰۱۳ میلادی، تعداد ۸ نظامی نیوزیلند در آکادمی نظامی ارتش ملی کشور حضور دارند و قرار است تعداد آنها به ۱۰ تن افزایش پیدا کند.

در همین حال موری مک کلی، وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز اعلام کرد: کشورش مبلغ ۵.۲ میلیون دلار برای حمایت از پلیس و ترمیم نقاطی از زندان پلچرخی کابل کمک می‌کند.

به گفته وی کشور نیوزیلند ماموریت آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای نظامی افغانستان را به عهده داشته و در مبارزه با تروریسیم و ماموریت قاطع خود را تا سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه می‌دهد.

حدود هفتادتن از نخبگان نیروهای ویژه نیوزیلند در کابل مستقر هستند و حداقل ۱۴۰ نظامی دیگر این کشور در چهارچوب گروه بازسازی ولایتی در بامیان مستقر بودند که اکنون حضور این نیروها کاهیش یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.