کمیته چهارجانبه خاورمیانه در گزارش اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواست به ساخت شهرک های صهیونیست نشین پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته چهارجانبه خاورمیانه در گزارش اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواست به ساخت شهرک های صهیونیست نشین پایان دهد.

بر این اساس، کمیته چهارجانبه خاورمیانه - متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل - در گزارش خود که روز جمعه منتشر شد، همچنین از فلسطینی ها خواست از پرداختن به اقدامات خشونت بار پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان این گروه دیپلماتیک تاکید کردند ادامه شهرک سازی ها (در کرانه باختری رود اردن و بخش شرقی قدس)، تخریب منازل فلسطینی و مصادره زمین ها به دست اسرائیل به راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل، یعنی اسرائیل و فلسطین، ضربه می زند.

به باور کارشناسان کمیته چهارجانبه، اقدامات تل آویو چالش هایی را در نیات بلند مدت این رژیم نشان می دهد که در اظهارات برخی مقامات صهیونیست نیز آشکارا به گوش می رسد. برخی وزرای این رژیم اظهار داشته اند که هیچ گاه کشور (مستقل) فلسطینی تشکیل نخواهد شد.

این کمیته در عین حال از این که رهبران فلسطین حملات تروریستی را آشکارا و به گونه ای نظام مند محکوم نمی کنند، ابراز تاسف کرد. 

در ادامه گزارش، کمیته چهارجانبه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا تدابیری اتخاذ کند که به ترغیب خشونت ها پایان داده شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار