سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه رهبری از دستگاه قضا کاهش حبس و بازداشت های قبل از صدور حکم است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

محسنی/ پنج‌شنبه// کاهش حبس از مطالبه رهبری از دستگاه قضا/ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیر‌ات حبس محور است.محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مورد مطالبه رهبری اقداماتی در مجلس صورت گرفته و در دست تهیه است که به کاهش عناوین مجرمانه می‌انجامد و یک طرح قضازدایی است.

وی در ادامه گفت:قانون آیین دادرسی کیفری از مترقی‌ترین قوانین موجود است زیرا از محاسن آن راه هایی است که افرادی که ممکن است در زندان بمانند را محدود و الزام‌مند می‌کند.

اسفنانی افزود: قانون آیین دادرسی کیفری صدور قرارها در دادسراها و نحوه اینکه افراد بی‌جهت باز داشت شوند را بسته است.

وی اضافه کرد: قانون‌ مجازات اسلامی در بحث کاهش حبسی مقرراتی را بیان کرده که مجازات های جایگزین حبس قرار گیرند و در واقع کمتر مجازات حبس تعیین شود.

اسفنانی تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات حبس محور است یعنی تمامی مجازات های تعزیرات یا حبسی در کنار شلاق یا حبسی در کنار جزای نقدی و یا حبس در کنار شلاق و جزای نقدی است که قانون مجازات اسلامی سال گذشته در بخش حدود، قصاص و دیات اصلاح شد ولی در بخش تعزیرات اصلاح نشده است که قوه قضائیه اصلاحیه‌ای برای بخش تعزیرات قانون اسلامی پیش‌بینی کرده که به دولت و مجلس ارسال کند اما هنوز ارسال نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار