عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شرایط جوی ایجاد شده در اطراف دریاچه ارومیه که تهدیدی جدی برای ریه کودکان ساکن این مناطق است، خبر داد.

عیسی زاده: دریاچه‌ای که ریه کودکان را نشانه گرفت!مهدی عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش 2و نیم برابری اشعه ماوراء بنفش اطراف دریاچه ارومیه، اظهار کرد: ذرات نمک موجود در این دریاچه مناطق سرسبز آذربایجان را ویران کرده و با توجه به آزمایشات صورت گرفته برروی 8 کودک ساکن روستاهای اطراف، بیماری ریوی در آن‌ها مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: با افزایش اشعه ماوراءبنفش در اطراف دریاچه، آمارهای سرطان بسیار بالا رفته و این درحالی است که تاکنون مسئولان هیچ اقدام موثری برای رفع این مشکل نکرده‌اند.

عیسی زاده ادامه داد: مسئولان مربوطه در سال گذشته، از مجموعه  آب رودخانه، 660 میلیون متر مکعب آب در این دریاچه رها کرده اند که کاملا مشهود بود که 660 میلیون متر مکعب آب، جوابگوی 8 میلیارد تن نمک انباشته شده نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمک انباشته شده در این دریاچه و ذرات برخاسته از آن خطر بسیار جدی درسلامت افراد ایجاد می‌کند، گفت: درحالی که شرایط جوی اطراف دریاچه فاجعه‌ای بزرگ به بار خواهد آورد تا کنون کار گروه‌های مربوطه هیچ اقدامی در خصوص بهبود وضع موجود انجام نداده اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار