30 درصد پرونده های قضایی ناشی از عدم ثبت رسمی اسناد است

رئیس کانون سردفترداران و دفتر یاران گفت: اگر اسناد رسمی در دفاتر به ثبت رسمی برسند شاهد کاهش 30 درصدی پرونده‌هایی در محاکم قضایی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفترداران و دفتر یاران در دومین مجمع حقوق دانان و ‌وکلای خیر اظهار کرد: 7350دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و معتقدیم که باید ثبت سند که در برنامه ششم توسعه به آن توجه ویژه ای شده است گسترش یابد زیرا  از تشکیل پرونده ای حقوقی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در این رابطه تفاهم نامه ای با معاونت حقوقی و مجلس کمیته امداد در سال 91 امضاء شد و بنا شد هر دفتر خانه در سراسر کشور تا سقف 100هزار تومان برای خانواده‌های کمیته امداد اقدام به ثبت سند رسمی کند.

رئیس کانون سر دفتر داران و دفتر یاران بیان کرد: حدود 7 هزار سند برای مدد جویان کمیته امداد در دفاتر رسمی کشور به صورت رایگان تنظیم شده است که در زمان ثبت سند دو هزینه شامل حق ثبت و حق تالیف از افراد دریافت می‌شود که در این رابطه ‌خواستاریم در قانون بودجه سال آینده پیشنهاد رایگان شدن هزینه های حق سند برای خانواده‌های مدد جوی کمیته امداد تصویب شود.

دشتی اردکانی گفت: اگر ثبت سند رسمی در کشور فراگیر شود حدود 30 درصد از پرونده های موجود در محاکم قضایی کاسته می‌شود که خانواده‌های کمیته امداد از این مقوله مستثنی نیستند.

وی بیان کرد: خواستار رایگان شدن خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد در دفاتر الکترونیکی قضایی در سراسر کشور هستیم.

رئیس کانون سر دفتر داران و دفتر یاران گفت: با توجه به این که 80 درصد سرپرست خانواده‌های کمیته امداد را افراد بی سواد تشکیل می‌دهند و در شرایطی که حتی افراد تحصیل کرده از سطح پائینی از سواد حقوقی برخوردار هستند در نتیجه نیاز به آموزش‌های حقوقی در جامعه بسیار احساس می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار