نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه اقشار نیازمند به جای ثروتمندان نشانه ضعف در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها است.

محسنی شنبه تاپ/ سرانجام حذف یارانه ثروتمندان چه خواهد شد؟فرج الله عارفی نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی محلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با طرح دو فوریتی کاهش تدریجی و حذف یارانه نقدی اظهار کرد: اخیراً دولت با اعلام کسری بودجه 7000هزار میلیارد تومانی‌اش برای پرداخت یارانه ها تا پایان سال با مشکلات بسیاری مواجه شده است و بر این اساس جمعی از نمایندگان مجلس پیشنهاد حذف یارانه ثروتمندان را مطرح کردند.

وی در ادامه افزود:پیشنهاد حذف یارانه ثروتمندان به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی طرحی دو فوریتی مطرح شد که بر اساس این طرح دولت از پرداخت یارانه به ثروتمندان معاف می شود.

نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:بر اساس این طرح دولت فقط به کسانی که تحت پوشش و حمایت سازمان هایی مثل کمیته  امداد، سازمان بهزیستی کشور و جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند یارانه نقدی ماهانه را پرداخت خواهد کرد و از پرداخت یارانه به  ثروتمندان خودداری می کند.

 عارفی تصریح کرد:عملی شدن این طرح نیازمند برنامه ریزی دقیق و صرف زمان بیشتری است.

وی در ادامه افزود:عدم اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه ها در مراحل قبل باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل حذف یارانه اقشار نیازمند به جای ثروتمندان شده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با  توجه به سوء مدیریت ، شرایط نابسامان اقتصادی کشور و عدم موفقیت این  طرح در مراحل گذشته ، واضح است که چنین طرحی با  این شرایط عملی نخواهد بود.

عارفی تأکید کرد:اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی دقیق متخصصان  و نحوه صحیح شناسایی و طبقه بندی افراد برای پرداخت یارانه ها است.

وی در پایان گفت:دولت نیازمند تشکیل یک نظام جامع جهت اجرای طرح دوفوریتی یارانه ها به طور صحیح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار