خط قرمز در طرح برجام رعایت شد/برجام طرح منطقی و به جا بود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک طرح منطقی و به جا بود و اتفاقا در این طرح مباحثی که برای برخی‌ها جای نگرانی داشت، لحاظ شد.

خط قرمز در طرح برجام رعایت شد/برجام طرح منطقی و به جا بودمحمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: آن چه که در مورد طرح برجام اتفاق افتاد و با سرعت انجام گرفت این بود که شورای نگهبان طرح مربوط به برجام را که مجلس شورای اسلامی تهیه و در کمیسیون هم بررسی شده و در صحن علنی رای گرفت را بلافاصله یک روز بعد از تصویب در صحن تصویب کرد.

وی در ادامه گفت: وظیفه شورای نگهبان این هست که مصوبات مجلس را از حیث عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی بررسی کند و اگر آن را مغایر با قانون اساسی و با شرع ندانست آن را تایید کند. شورای نگهبان مصوبه را به مجلس تحویل می‌دهد تا روال قانونی طی شود و مشاهده کردیم که ریاست مجلس دستور انتشار و اجرای آن را صادر و برای ریاست جمهوری اصلاح کرد.

اسفنانی تصریح کرد: این که شورای نگهبان برجام را تایید کرده و با نظر موافقان و مخالفان سازگاری دارد یا خیر جای بحث ندارد به لحاظ این که بالاخره هر طرحی که در مجلس تصویب می‌شود قانون اساسی می‌گوید که اکثریت آرا اگر شامل حال یک مصوبه شود آن مصوبه قانونی محسوب می‌شود و اگر شورای نگهبان آن را تایید کرد وجه قانونی پیدا می‌کند و لازم الاجرا می‌شود و قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

وی افزود: لذا طرح برجام نیز به مانند طرح‌ها و لایحه‌های متعدد دیگر روال طبیعی و قانونی را در مجلس طی کرده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده و در حال حاضر برای اجرا هم ارسال شده تا دستور انتشار و ابلاغ آن صادر شود و به نظر می‌آید که جایی برای بحث موافق و مخالف وجود ندارد در هر حال تمام مراحل طی شده و امیدواریم مسئولین کشوری با دقت و حساسیت و وسواس کافی شروع به اجرای این طرح در سطح کشور کنند.

اسفنانی تصریح کرد: طرح برجام یک طرح منطقی و به جا بود و اتفاقا در این طرح مباحثی که جای نگرانی برای‌ آن ها از لحاظ رعایت خط قرمزها وجود داشت لحاظ شده این که صنایع دفاعی باید تقویت شود و این که کشوری حق دخالت در امور موشکی و مسائل نظامی کشور را نداشته باشد مباحث مثبت و خوبی در طرح برجام بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار