عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راهی که مشکل کشور را حل می‌کند آبخیزداری است.

آبخیزداری راه نجات وضعیت منابع طبیعی / در زاگرس چند میلیارد مکعب آب نزولات آسمان را از دست دادیممحمد اسماعیل‌نیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: راه‌حل شرایطی که در حال حاضردرکشورایجاد شده فقط آب‌خیزداری است زیرا که ما جنگل‌ها و مراتع را تخریب کردیم و تنها چیزی که می‌تواند این مشکل را حل و منابع اساسی را به حیات تبدیل کند آبخیزداری است. 

وی در ادامه گفت: آبخیزداری راه نجات وضعیت منابع  و یک کار مکانیکی و بیولوژی است و با توجه به اینکه پوشش گیاهی را از بین برده‌ایم باید اقدام به ایجاد بند‌های کوچک در رودهای کوچک که باعث کندشدن آب و رسوب و جذب آب در لایحه‌های زمین می‌شود ،کنیم. 

اسماعیل‌نیا بیان کرد: ما در زاگرس چند میلیارد مکعب آب نزولات آسمانی را از دست داده‌ایم در حالی که اگر آبخیزداری را اجرا می‌کردیم تمام آب‌ها در لایحه‌های مخازن زیرزمینی ذخیره می‌شد زیرا هر اندازه  برای آبخیزداری هزینه کنیم سرمایه است و دنیا این را نگاه می‌کند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار