سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نگرانی‌های نمایندگان مجلس نوع رفتار برخی از مسئولین است که بعد از انتصاب متاسفانه مسائلی در رابطه با آنها پدیدار می‌شود.

رعایت باید‌ها و نباید‌ها قبل از به وجودآمدن نمونه‌های بارزی مثل خاوریعبدالرضامصری عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های نمایندگان مجلس نوع رفتارهای برخی از مسئولین است که بعد از انتصاب متاسفانه مسائلی در رابطه با آنها پدیدار می‌شود که بعضا حتی آنها به خارج از کشور می روند و یا تابعیت کشورهای دیگر را می‌گیرند و در برخی اوقات حتی مشخص می‌شود که مسئولین صلاحیت‌های ابتدایی برای تصدی پست ها را ندارند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه دادند که  قبل از اینکه خود در پست هایی از مشاغل حساس قرار گیرند یکسری ویژگی‌هایی را باید داشته باشند و باید‌ها و نباید‌هایی در مورد آنان رعایت شود که دچار نمونه‌هایی مثل خاوری و دیگران نشوند.

مصری تصریح کرد: یکی از بندهای این طرح این است که فرد تابعیت مضاعف نداشته باشد که در کشور تخلف کند و بعد با پاسپورت دیگری در کشوری دیگر زندگی کند. این گونه افراد صلاحیت و مسئولیت در داخل کشور را ندارند کما این که آنهایی که تابعیت مضاعف دارند بالاخره ارتباطی با کشور دیگری دارند و بی‌جهت به آنها تابعیت داده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: تابعیت جرم نیست اما ما نباید این افراد را مسئول قرار دهیم. چرا که افرادی که مسئولیتی را برعهده می گیرند نباید سابقه قاچاق،اعتیاد به مواد مخدر ،کلاهبرداری ،محکومیت دادگاه‌ها  و سابقه وابستگی به رژیم سابق داشته باشند.

مصری گفت: این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شده اما به دلیل داشتن برخی ابهامات به کمیسیون اجتماعی برگشته که پس از  رفع ابهامات آن به صحن علنی مجلس برای رای‌گیری نمایندگان مجددا ارائه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار