قائیدرحمت: بیمه تکمیلی جبران مابه‌التفاوت بالا رفتن دیه است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث به کاهش تعداد زندانیان کمک می‌کند.

بیمه تکمیلی جبران مابه‌التفاوت بالا رفتن دیه استعباس قائیدرحمت عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با آمار و عدد نمی‌توان به صورت صریح در مورد رانندگانی که به دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث و به خاطر عدم پرداخت دیه به زندان می‌روند، اظهارنظر کرد ولی در کاهش تعداد زندانیان کمک کننده است زیرا هر قدر بیمه‌ها را مثبت‌تر، یکپارچه‌تر و پاسخگوتر کنیم قطعاً مشکلات استفاده کنندگان و نیز کسانی که از بیمه برخوردار می‌شوند، کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگاه دیه بالا می‌رود، دولت یک بیمه تکمیلی برای رانندگان صادر می‌کند که جبران مابه‌التفاوت بالا رفتن دیه و حق بیمه شخص ثالت است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این روال در کشور وجود دارد ولی باید منظم‌تر باشد که از ابتدای هر سال که دیه مشخص می‌شود بر همان اساس بیمه‌نامه‌ها را تدوین کنند این همزمانی بسیار مهم است.

قائیدرحمت بیان کرد: همزمانی مشخص شدن دیه و تدوین بیمه نامه‌ها بر اساس دیه یک تدبیری را در بین دستگاه‌های قانونگذار و مجری می‌طلبد که نیاز به قانون جدید ندارد و همزمانی و هماهنگی دستگاه‌ها را می‌خواهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار