عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یکی از دغدغه‌های مجلس قوانینی هستند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

یکی از دغدغه‌های مجلس قوانین غیرقابل استفاده است/ مورد استناد قرار گرفتن قوانین به روز و پویاعلی جلیلیان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه یکی از دغدغه‌های مجلس بسیاری از قوانینی هستند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و مربوط به زمان‌های گذشته هستند یا با توجه به اوضاع و احوال امروزی دیگر این قوانین کاربردی ندارند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این قوانینی که زائد هستند و مورد استناد و استفاده نیستند، به تدریج فسخ و حذف شوند و آن قوانین کاربردی به روز و پویا مورد استناد قرار گیرند.

جلیلیان تصریح کرد: بسیاری از قوانین مربوط به 70 یا 60 یا 50 سال پیش یا مربوط به قبل از انقلاب یا اوایل انقلاب است که در حال حاضر دیگر کاربردی ندارند و این قوانین باید تغییر کند یا اصلاح و فسخ شوند و قانون جایگزین به جای قوانین زائد قرار گیرد، یا اینکه دولت لایحه یا مجلس در مورد قوانینی که نیاز است باید طرح ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار