مطرح شدن موضوع توافق هسته ای ایران در کنفرانس برلین

توافق هسته ای ایران از جمله مسائل مطرح در کنفرانس سالانه سفرای آلمان بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، همایش سفرا در برلین امسال با حضور بیش از دویست نفر از سفرا و کارداران آلمان در کشورهای سراسر دنیا و دیگر نمایندگان عالی رتبه برگزار می شود.
کنفرانس امسال به ریاست فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان از روز بیست و چهارم ماه اوت (2 شهریور) آغاز شده است و تا فردا (5 شهریور) ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، در کنفرانس امسال برلین، بیش از دویست سفیر و نماینده سفارت های خارجی در کنار بیش از هزار کارآفرین و افراد تصمیم گیرنده در صنایع و مشاغل آلمان و رؤسای شرکت های متوسط گردهم آمده اند تا درباره مسائل کنونی و شیوه های نوین در سیاست تجارت خارجی آلمان گفتگو کنند.
تثبیت نرخ ارز، نوآوری دیجیتال و تجارت کالا از جمله مسائلی بود که در چارچوب پانزده نشست کارشناسی و جلسه آموزشی در کنفرانس برلین مطرح شد.
یکی از مهم ترین محورهای مطرح در کنفرانس امسال، مسئله ایران بود. ایران و آلمان تاکنون نیز شرکای تجاری وفادار به یکدیگر بوده اند.
علی ماجدی، سفیر ایران در آلمان معتقد است به محض برداشته شدن تحریم های غرب علیه تهران، فصل تازه ای از همکاری ها آغاز خواهد شد. ماجدی افزود: شرکت های تجاری ایران و آلمان به خوبی یکدیگر را می شناسند. ما قبلاً نیز در بسیاری از حوزه ها مانند نیروگاه و تجهیزات صنعت نفت و گاز، همکاری گسترده ای داشته ایم.
اشتان مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز از خاتمه یافتن مذاکرات هسته ای ایران در وین استقبال کرد و گفت: این، یک توافق تاریخی است و به رغم همه انتقاداتی که از اسرائیل یا عربستان می شنوم، کاملا به این مسئله اعتقاد و اطمینان دارم که این توافق، نه امنیت کمتر که امنیت بیشتری را در کنار چشم اندازهای مهم تازه برای ایران و کل منطقه ایجاد خواهد کرد.
وزیر امور خارجه آلمان افزود: کشورهای اروپایی برای رسیدگی به مسائلی مانند درگیری ها در شرق اوکراین، بحران مالی یونان و بحران مهاجرت اروپا، باید با یکدیگر همکاری کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار