واکنش رویس به جلسه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق ایران

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به جلسه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، "اد رویس،" رئیس این کمیته، به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق ایران واکنش نشان داد. او با صدور بیانیه‌ای از دولت اوباما خواست جزئیات سندی که در آن روش بازرسی از سایت‌های اتمی ایران ذکر شده است را منتشر کند.

رویس در این بیانیه مدعی شد: توافق ایران که تا این اندازه برای امنیت آمریکا کلیدی است از استانداردها فاصله زیادی دارد.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این جلسه ،که در وین برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای بازرسی از سایت‌های ایران از نظر فنی مناسب و با شیوه‌های نظارت آژانس به طور کامل سازگار است. 

جلسه امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال انتشار گزارشی جعلی در آسوشیتد پرس تشکیل شد. این خبرگزاری هفته گذشته مدعی شده بود تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقی محرمانه درباره بازرسی از سایت پارچین دست یافته اند.

 طبق این ادعا، بجای آنکه بازرسان آژانس خود به بررسی سایت پارچین اقدام کنند، ناظران ایرانی عکس، تصاویر و نمونه های محیطی لازم را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار