جنبشی مهم در مجلس سنای آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای ایران

سخنگوی کاخ سفید در خصوص توافق هسته ای ایران گفت: 15 عضو مجلس سنای آمریکا از این توافق بین المللی حمایت کرده اند.

جنبشی مهم در مجلس سنای آمریکا برای حمایت از توافق هسته ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت: 15 عضو مجلس سنای آمریکا در طول دو هفته گذشته از توافق هسته ای ایران حمایت کرده اند که نشانه "جنبشی مهم" در این مجلس برای حمایت از این توافق بین المللی است.
وی افزود: تا جایی که میسر باشد، سعی می کنیم برای توافق با ایران حمایت نمایندگان کنگره را جلب کنیم. 
جاش ارنست در واکنش به اظهارات وزیر خزانه داری دوران بوش مدعی شد: شکی نیست که وزارت خزانه داری مسئولیت اجرای تحریم هایی را داشت که تا این اندازه موثر بود و باعث شد ایران به میز گفتگو ها باز گردد و گفتگوهای سازنده ای را شروع کند.
وی ادامه داد منتقدان توافق اخیر می گویند کاری که کنگره باید انجام بدهد این است که این توافق را از میان بردارد، آن را رد کند و برای یک توافق بهتر، با ایران وارد مذاکره شود. 
وی گفت پالسون، وزیر خزانه داری زمان بوش گفته است: بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم که ما، یعنی آمریکا و پنج کشور دیگر در برابر دیدگان همه دنیا مذاکره کنیم، از توافق عقب بنشینیم و انتظار داشته باشیم آنها و حتی متحدانمان نیز با ما همراه باشند. از این رو، آقای پالسون، وزیر دولت سابق به خوبی می داند که تحریم ها به چه شکل اعمال می شوند و از این رو سوال عمده ای در برابر راهبرد منتقدان توافق ایران قرار داده است. 
وی درباره احتمال استفاده رئیس جمهور آمریکا از وتو در خصوص توافق هسته ای با ایران گفت: دیدگاه ما این است که می خواهیم تا جایی که می توانیم با اعضای کنگره تعامل کنیم تا آنان را راضی به حمایت از توافق کنیم. 
این کار حتی از شب پیش از اعلام توافق نیز شروع شد. این امر نشان از ارتباطات نزدیکی داشت که مقامات نزدیک دولت و اعضای کنگره شروع کرده بودند تا بتوانیم تا جایی که می شود، در کنگره حامی جلب کنیم. 
ارنست گفت: چیزی که در حال حاضر رویش تمرکز داریم این است که بتوانیم تا جایی که می توانیم در سنا و مجلس نمایندگان به اندازه ای نماینده حمایت کننده جلب کنیم که بتوانیم قدرت وتو را حفظ کنیم. 
وی افزود باید ببینیم کنگره چه اقدامی صورت می دهد ولی سعی می کنیم تا جایی که برای ما میسر است، حمایت نمایندگان را در خصوص این توافق در مجلس نمایندگان و سنا جلب کنیم. 
ارنست در واکنش به سقوط ارزش سهام در بازارهای جهانی و بازار سهام آمریکا گفت: وزارت خزانه داری نوسانات بازارهای جهانی را زیر نظر دارد.
ارنست گفت: ما در چند هفته  گذشته، شاهد نوساناتی در بازارهای بورس چین بودیم. وزارت خزانه داری از نزدیک اوضاع در بازارهای جهانی و بخصوص بازارهای بورس در چین را زیر نظر دارد. 
وی ادامه داد: همچنین وزارت خزانه داری بیانیه ای را درباره گفتگوهایی که جک لو با مقامات ارشد چینی در چند هفته گذشته داشت، منتشر کرده است. بخش عمده ای از این گفتگوها مربوط به تغییرات صورت گرفته در میزان نرخ بانکی و اصلاحات اقتصادی در این کشور است.
وی گفت: شکی نیست که اقتصاد جهانی، بیش از هر زمان دیگری مرتبط است ولی چیزی که من از مردم می خواهم در ارزیابی خود دخیل کنند، قدرت فعلی اقتصاد آمریکاست.
وی با اشاره به ادامه روند شغل آفرینی در آمریکا، کاهش بیکاری و رشد اقتصادی در آمریکا گفت: از این رو بسیار اهمیت دارد که کنگره به وظیفه خود در تصویب به موقع بودجه اقدام کند تا بتوان به اقداماتی از جمله بازسازی زیرساخت ها که نه فقط در کوتاه مدت، بلکه در بلند مدت نیز باعث تقویت اقتصاد آمریکا می شود، اقدام کرد.
وی گفت روابط اقتصادی با چین، برای هر دو کشور آمریکا و چین بسیار اهمیت داشته است و در زمان اوباما نیز همینطور است. این موضوع در خصوص روسای جمهوری سابق نیز صادق بود. موضوعاتی مانند تغیین نرخ بهره بر اساس مکانیسم بازار و نیز نگرانی های ما در خصوص فعالیت های چین در فضای سایبری نیز مایه نگرانی ما به شمار می آید که در سفر آتی رئیس جمهور چین به آمریکا نیز بررسی خواهد شد.
در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
بله،بایدم حمایت کنن اینا این همه امتیاز گرفتن دیگه بهتراز این چی میخوان
آخرین اخبار