شرکت نوکیا در حال آزمایش نهایی جدیدترین محصول هوشمند خود برای بازگشت به بازارهای جهانی تلفن همراه است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نوکیا تا چندی پیش بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه بود و همیشه در صدر پرفروش‌ترین‌های بازارهای جهانی قرار داشت؛ اما حالا ناچار است برای بقا در این عرصه، به رقابت با محصولات تازه وارد بازار بپردازد.

این شرکت فنلاندی پس از ظهور گوشی‌های هوشمند نتوانست با اپل و سامسونگ رقابت کند و مجبور شد اواخر 2013 (1392) سهام شرکت را به مایکروسافت واگذار کند. از آن زمان نوکیا به سمت تولید و عرضه تجهیزات شبکه‌های ارتباطی گرایش پیدا کرد؛ اما "راجیو سوری،" مدیرعامل جوان نوکیا قصد دارد به بازار گوشی‌های تلفن همراه بازگردد. 

نوکیا ژانویه سال جاری میلادی (دی 93) نخستین تبلت اندروید خود با نام N1 را روانه بازار کرد. کارشناسان از این اقدام با عنوان تولد دوباره نوکیا یاد کردند. مدیر‌عامل نوکیا ماه گذشته خبر بازگشت این شرکت به دنیای گوشی‌های تلفن همراه را اعلام و تاکید کرده بود قرار نیست شیوه‌های سنتی گذشته در مدل‌های جدید به کار گرفته شود. حالا نوکیا به مراحل پایانی آزمایش جدیدترین مدل گوشی هوشمند خود رسیده است. البته معرفی این گوشی به بازار با ریسک‌های زیادی همراه خواهد بود و ممکن است توان رقابت با دیگر گوشی‌های موجود در بازار را نداشته باشد؛ اما مدیر‌عامل نوکیا آماده است شانس خود را امتحان کند.

مدیر اجرایی سابق نوکیا در این باره گفت: هرچقدر هم که نام شرکت شما بزرگ باشد، اگر مدتی در بازار نباشید خیلی زود از سوی مصرف‌کنندگان فراموش خواهید شد. در بازگشت به بازار نام برند شما نمی‌تواند کمکی به فروش خوب محصولات شما کند؛ بلکه باید ایده‌ای جدید به مشتریان ارائه دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار