رؤسای جمهور روسیه و مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

پوتین: تشکیل یک جبهه واحد با مشارکت سوریه در مبارزه با داعش ضروری است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسکای نیوز"؛ "ولادیمیر پوتین" -رئیس جمهور روسیه- و "عبدالفتاح سیسی" –رئیس جمهور مصر- پس از دیدار در مسکو، کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

"ولادیمیر پوتین" در این کنفرانس گفت: "درخصوص ایجاد برنامه هایی برای تقویت همکاری های اقتصادی میان روسیه و مصر توافق کردیم. شرکت های روسی بزرگی در مصر فعالیت دارند."

"پوتین" افزود: "سعی داریم یک منطقه صنعتی روسی را در مصر راه اندازی کنیم."

رئیس جمهور روسیه گفت: "با رئیس جمهور مصر درخصوص تشکیل یک جبهه منطقه ای گسترده برای مبارزه با تروریسم توافق کردیم. همچنین در این دیدار برسر تاسیس یک نیروگاه هسته ای از جانب روسیه در مصر توافق شد."

پوتین پیرامون بحران سوریه تاکید کرد: "تشکیل جبهه واحد با مشارکت سوریه برای مبارزه با تروریسم و حل بحران در این کشور ضروری است."

"عبدالفتاح سیسی" نیز در این کنفرانس گفت: "روابط مصر با روسیه ویژگی خاصی دارد؛ روابط ما در مرحله کنونی پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده است."

"سیسی" افزود: "در این دیدار، برخی از مسائل مورد توجه مشترک را بررسی کردیم. ایجاد روابط استراتژیک بلند مدت را در دستور کار قرار داده ایم."

رئیس جمهور مصر در ادامه اضافه کرد: "همچنین در این دیدار پرونده های مختلف منطقه ای و بین المللی را بررسی کردیم؛ درخصوص حل سیاسی بحران سوریه اتفاق نظر داریم. کنفرانس "ژنو1"، تنها مبنای حل بحران در سوریه خواهد بود. مبارزه با تروریسم، همکاری مشترک را می طلبد. باید همکاری های نظامی فی مابین را گسترش دهیم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار