مخالف سوری: ایران می تواند به حل بحران سوریه کمک کند

قدری جمیل از رهبران مخالف سوری گفت: ایران از نفوذ قابل توجهی در منطقه برخوردار است و می تواند به حل بحران سوریه کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قدری جمیل از رهبران مخالف سوری روز چهارشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ایران از نفوذ قابل توجهی در منطقه برخوردار است و می تواند به دستیابی به راه حلی جامع برای بحران داخلی سوریه کمک کند.
وی افزود: مخالفان سوری مدتها قبل این درخواست را (کمک ایران به حل بحران سوریه) مطرح کرده بودند اما اروپا با آن مخالفت کرد. ایران از نفوذ زیادی در منطقه و بر سوریه برخوردار است و بر این اساس می تواند در فائق آمدن بر این بحران مشارکت داشته باشد.
جمیل گفت: سوریه از سال 2011 درگیری جنگی داخلی است. دولت سوریه در حال جنگ با گروه های شورشی و همچنین سازمان های ستیزه جوی افراطی ازجمله جبهه النصره و گروه تروریستی داعش است.
وی افزود: فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اوایل این هفته گفت: انگلیس باید برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با ایران و روسیه همکاری کند.
قدری جمیل در پایان گفت: روسیه و ایران معتقدند بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باید بخشی از راه حل سیاسی بحران داخلی سوریه باشد، اما غرب خواستار کناره گیری اسد از قدرت است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار