فرانسه به روسیه غرامت می‌پردازد

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی کمتر از یک میلیارد یورو به عنوان غرامت بابت لغو قرارداد فروش دو ناو میسترال به روسیه به این کشور می‌پردازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "میشل سابان،" وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد؛ مقامات فرانسوی کمتر از یک میلیارد یورو به عنوان غرامت بابت لغو قرارداد فروش دو ناو میسترال به روسیه به این کشور می پردازند و کابینه این کشور تا پایان ماه اوت این مسئله را به منظور اتخاذ تصمیم نهایی درباره مبلغی که باید پرداخت شود بررسی خواهد کرد. 

قرارداد فروش دو ناو هلیکوپتربر میسترال ساخت فرانسه بین شرکت فرانسوی «دی سی ان» و شرکت «روس اوبورون اکسپورت» روسیه در سال 2011 امضا شد. بر اساس این قرارداد که روسیه کل مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون یورو مربوط به آن را پرداخته بود قرار بود نخستین ناو در نوامبر 2014 و دومین ناو در سال 2015 به روسیه تحویل شود. ولی طرف فرانسوی به علت ملاحظات سیاسی از عمل به تعهداتش سر باز زد. 

ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه علت لغو این قرارداد را نقش روسیه در بحران اوکراین اعلام کرده و افزوده بود مبلغی که فرانسه بابت لغو قرارداد به روسیه خواهد پرداخت کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون یورو خواهد بود زیرا ساخت دو ناو سفارش داده شده به پایان نرسیده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار