انتقاد سارکوزی از اولاند برای لغو قرارداد کشتی‌های میسترال

سارکوزی از تصمیم مقامات فرانسوی برای لغو قرارداد فروش کشتی‌های میسترال به روسیه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "نیکولا سارکوزی،" رئیس‌جمهور پیشین فرانسه تصمیم مقامات این کشور برای لغو قرارداد فروش کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های میسترال حمل بالگرد به روسیه را محکوم کرد. وی گفت لغو این قرارداد نه‌ تنها پرداخت جریمه را در پی دارد بلکه صدها میلیون یورو هزینه فرعی برای ما می‌تراشد. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد نباید اجازه دهیم جنگ سرد میان روسیه و اروپا صورت گیرد.

"سارکوزی" درحالیکه بر ادامه مذاکرات تاکید داشت، گفت: در حال حاضر تیرگی روابط فرانسه و روسیه صدها میلیون یورو به کشاورزان ما خسارت وارد کرده است. باید از خود بپرسیم آیا وقوع جنگ سرد دیگری میان روسیه و اروپا منطقی است؟ جواب مسلما خیر است. وی همچنین از "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فعلی فرانسه برای تغییر ناگهانی موضع خود در این قرارداد، به شدت انتقاد کرد.
 
هفته گذشته فرانسه قرارداد فروش دو کشتی میسترال حمل بالگرد به روسیه را لغو کرد. به گفته وزیر دارائی فرانسه، این کشور مجبور به پرداخت هزار میلیون یورو جریمه برای لغو این قرارداد است. روسیه سا ل 2011 قراردادی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای خرید دو کشتی کلاس میسترال از فرانسه امضا کرد. طبق این قراداد نخستین کشتی باید نوامبر 2014 به روسیه تحویل داده شود، اما این امر محقق نشد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به بهانه مداخله روسیه در بحران اوکراین، تحویل این کشتی‌ها را به تعویق انداخت.  روسیه بارها اتهامات را مبنی بر مداخله در درگیری های اوکراین رد و کوتاهی فرانسه در عمل به تعهدات خود در قرارداد را محکوم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار