مصر به دنبال خرید ناو هواپیمابر میسترال

ده کشور از جمله مصر به دنبال خرید ناو هواپیمابر میسترال از فرانسه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد حدود ده کشور از جمله مصر به دنبال خرید ناوهای هواپیمابر میسترال از فرانسه هستند.
همچنین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کرد درمیان کشورهای دیگری که به دنبال خرید ناو میسترال هستند، نام عربستان، برزیل، سنگاپور و کانادا به چشم می خورد. این در حالی است که فرانسه فروش ناو میسترال را به روسیه، پس از بحران اوکراین لغو کرد. فرانسه مجبور است حدود 1.2 میلیارد یورو( 1.3 میلیارد دلار) برای لغو این قرارداد به روسیه پرداخت کند.

رویترز همچنین اعلام کرد مصر برای خرید دو کشتی جنگی از نوع "گوویند" با فرانسه وارد مذاکره شده است. سال گذشته مصر 4 کشتی کوچک از همین نوع را خریداری کرد.

این منبع آگاه در ادامه افزود: مصر ممکن است در آینده قصد خرید ناوچه ای از نوع "فریم" را داشته باشد. مصر نخستین ناوچه فریم را در چارچوب قراردادی به ارزش 5.2 میلیارد یورو برای خرید 21 جنگنده رافال در ابتدای سال جاری میلادی خریداری کرد. این منبع در ادامه افزود: مصر از ابتدا نیازمند دو ناوچه فریم بود؛ اما مشکلات مرتبط با بودجه این کشور سبب تأخیر برای خرید دومین ناوچه شده است.  ازناوچه فریم همچنین در مراسم افتتاحیه کانال جدید سوئز که با حضور مقامات کشورهای مختلف از جمله رئیس جمهور فرانسه برگزار شد، استفاده شد.

این منبع اعلام کرد عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه افتتاحیه کانال جدید سوئز درباره احتمال خرید دو ناو میسترال گفتگو کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار