جايگزين روسیه برای ناو ميسترال چیست؟

روسیه ناوی را که با انرژی هسته‌ای کار می‌کند جایگزین ناو هلیکوپتربر میسترال ساخت فرانسه می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، یک مسئول سازمان صنایع دریایی روسیه از آغاز کار روی پروژه ساخت ناو هلیکوپتربر جدید خبر داد که از آن به عنوان جایگزین ناو میسترال ساخت فرانسه استفاده خواهد شد. برخی رسانه ها به نقل از سخنگوی شرکت «او اس کا» که صنایع دریایی روسیه را مدیریت می کند اعلام کردند کار روی پروژه ساخت ناو هلیکوپتربر جدید آغاز شده است. 

به گفته سرگئی ولاسوف، رئیس مرکز طراحی ناو «نیوا»، متخصصان این مرکز هم اکنون در حال طراحی ناو جدید هستند و دو گزینه در مقابل آنها وجود دارد: مجهز کردن کشتی به تجهیزات پیشرانه هسته ای که به این ناو امکان حمل 70 بالگرد را می دهد یا مجهز کردن آن به موتور الکتریکی که در این صورت این ناو می تواند 55 بالگرد را حمل کند. بررسی ها نشان می دهد برای تامین نیازهای نیروی دریایی روسیه بهتر است این ناو به پیشرانه هسته ای مجهز شود. 

روزنامه «اینترنشنال بیزینس تایمز» نوشت کشتی جدید روسی که قرار است ساخته شود مجهزتر و کارآمدتر از کشتی میسترال است که عوامل سیاسی مانع تحویل آن به روسیه شد. به نوشته این روزنامه، ساخت ناو جدید روسیه تا پیش از سال 2030 به پایان نخواهد رسید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
امریکا و اروپا هیچگاه پایبند تعهداتشان نبوده و نیستند. به بهانه های مختلف ازاجرای تعداتشان طفره رفته و سرباز می زنند. حالا چطوری درتوافق ژنو به امریکا و اروپا اعتمادپیداکردند، نمی دانم.
آخرین اخبار