تكيه بر دانش کارآفرینی و اشتغال زایی موضوعی است که در عصر حاضر یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع در حال توسعه بوده است.

عطاالله خسرويان كارآفرين جوان كشور در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران بيان كرد: تكيه بر دانش کارآفرینی و اشتغال زایی موضوعی است که در عصر حاضر یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع در حال توسعه بوده و این مهم می تواند علاوه بر تاثیرات مثبت در اقتصاد ملی ، نقش مهمی را در حوزه های فرهنگی ، امنیت ، سیاسی و بین المللی ایفا نماید .

وي با بيان اينكه موضوع کارآفرینی با مورد توجه قرار گرفتن افزود دانشجويان براي ايجاد اشتغال با تكيه بر دانش بومي مي تواند نه تنها  مورد توجه مسئولین قرار گيرد بلكه باعث بلوغ و شکوفایی بنگاه های اقتصادی جدید در عرصه های تولید ، خدمات ، بازرگانی و ... هستیم .

وي در پايان افزود: به عنوان مثال تنها سال گذشته با كمي توجه از سمت  برخي كارآفرينان علمي در استان آذربايجان شرقي همچنين  حمايت شهرداري تبريز شاهد ايجاد بنگاه هاي علمي اقتصادي بوديم كه پيش بيني مي شود تا پايان امسال به قطب هاي اقتصادي شمال غرب كشور تبديل شوند.

البته بديهي است اغلب فعالان اقتصادی تنها بفکر شغل و فعالیت اقتصادی خود بوده و هیچگونه توسعه و ایجاد بازارهای جدیدی را در دستور کار خویش نداشتند  اما حضور بخش خصوصی ریسک پذیر در کلانشهرها همواره و البته حضور و توجه مسئولان و مدیرانی توانمند در اين نوع امور فعالیتی در خورتوجهی را رقم خواهد زد .

آنچه در شرایط کنونی مورد توجه و خاستگاه کارآفرینان است ، توجه به تامین امکانات زیربنایی و زیر ساختهای مورد نیاز هر فعالیت اقتصادی است که در صورت فرآهم آمدن چنین شرایطی قطعا موضوع اشتغال که به واقع اصلی ترین هدف دولت و مسئولین است ، تحقق خواهد یافت .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار