معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر بهره گیری شرکت‌های فعال حوزه دریا از پلتفرم حمایت‌ شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: با بهره بردن شرکت‌های حوزه دریایی از این بستر حمایتی اقتصاد دریایی رونق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار فناوري هاي نوين  گروه علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی کشور در جمع فناوران و دانشگاهیان استان هرمزگان اظهار کرد: توجه به بازار بخش خصوصی برای رونق اقتصاد استانها آن چیزی است که معاونت پیگیری می‌کند و مورد حمایت قرار می‌دهد در نتیجه شرکت‌های فعال حوزه دریایی از حمایت ایجاد شده بهره مند می‌شوند تا به کمک این پلتفرم ویژه اقتصاد در یایی منطقه رونق یابد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ایجاد پارک‌های فناوری دریایی در هرمزگان بر انجام پژوهش‌ و تحقیق و توسعه توسط بخش غیر دولتی تاکید کرد و افزود: درآمد زایی از راه تحقیق و پژوهش باید از طریق زمینه سازی برای بروز خلاقیت و نوآوری جوانان استان و در بسترهایی چون کمپ‌ها، در مراکز نوآوری و  پارک‌ فناوری صورت بگیرد.

ستاری با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های دولتی در حوزه دریایی ابراز کرد: درحال حاضر بازار بالقوه در بزرگی در اختیار این شرکت است که می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد ما نیز برای حمایت از هر کدام از تجهیزاتی که با قیمت تجاری، داخلی بسازی شوند آمادگی داریم.

ستاری در ادامه در خصوص توسعه صنایع دریایی تاکید کرد و افزود: باید کاری کنیم کسب و کار دریایی را از منظر بخش خصوصی و نه دولتی نگاه کنیم.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی کشور شرکـت‌های حوزه دریایی را برای بهره مندی از تسهیلات فراهم شده در مسیر اقتصاد دانش بنیان دعوت کرد افزود: زمانیکه این شرکت‌ها دانش بنیان شوند زمینه ارائه بسیاری از حمایت‌ها برای  فعالان این حوزه فراهم می‌شود.

ستاری در پایان به این نکته اشاره کرد که گسترش در برگیری شرکت‌های تحت حمایت قانون دانش بنیان در استان‌ها، محدود به شرکت‌های تولید کننده ابزار و محصول نیست و اضافه کرد اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان دریایی زیاد نیست و می‌توان با تاسیس شرکت‌های خدماتی که مفاهیم دانش بنیان را در بر بگیرند یا مواردی که به گردشگری مربوط می‌شوند این حوزه را فعال‌تر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار