انجمن صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی شهرستان آمل با حضور رئيس هيات مديره اتحاديه سراسری مرغداران گوشتی کشور آغاز به کار کرد

آغاز به کار انجمن صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی در آملبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با قدردانی از دست اندرکاران این مجموعه گفت: تشکل ها و اتحادیه ها جایگاه رفیع و اثربخشی در استان دارند که باید از اندیشه های آنان در پیشبرد توسعه اقتصادی بهره ببریم.

بابایی کارنامی افزود: این راهبرد را نباید به شعار تبدیل کرد بلکه باید به این بخش واقع بینانه برخورد کرده و به طور یقین تیم اقتصادی استان از راهکارهای ارایه شده این تشکل ها استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مازندران بیش از 500 تشکل وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه بیش از 50 درصد این گونه تشکل ها دچار اختلاف هستند و شهرستان آمل دراین زمینه خوب عمل کرد .

تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم اتخاذ راه حل کوتاه مدت برای حل معضل بیکاری این استان تاکید کرد و گفت: برای حل مشکل بیکاری در استان باید راه حل کوتاه مدت ارایه کرد و مدیریت در امر اشتغال داشت و سپس مشکلات زیرساختی را در درازمدت برطرف کرد.

رئيس هيات مديره اتحاديه سراسری مرغداران گوشتی کشور نیز با اشاره به اینکه تقريبا بالغ بر 90 درصد توليد گوشت مرغ كشور در قالب 32 اتحاديه استان های كشورتامین می شود گفت: امروز با 340 میلیون قطعه پرورش مرغ گوشتی در هر دوره متوسط مصرف سرانه گوشت مرغ در سال 1393 حدود 23 تا 25 کیلوگرم است.

حسن زاده، با اشاره به اینکه بعد از 30 سال متاسفانه همراه با رشد و توسعه کمی و کیفی فعال نبوده و با چالش های جدی دچارشده است افزود: قیمت مرغ در دستورکار دولت قراردارد و عمده چالش ها، واردات، افزایش بی رویه محصولات مرتبط، تغییر نرخ جهانی و هزینه تولید می باشد.

وی با اشاره به این که چنین تشکل‌هایی می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان نزدیک تر کند تصریح کرد: با وجود چنین تشکل ها و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان امور می توانیم در مجلس و در استان و شهرستان‌ها فریاد حق طلبانه را سر دهیم.

رئيس هيات مديره اتحاديه سراسری مرغداران گوشتی کشورنیز با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 700 میلیارد تومان ضرر داشتیم گفت: در دو ماه امسال 10 میلیارد تومان صنعت مرغداری کشور ضرر کرده است.

حسن زاده با انتقاد از نرخ سود بانکی افزود: نرخ سود بانکی در کشورما نسبت به دنیا بسیار بالا است و در هیچ کجای دنیا نرخ سود 22 تا 23 درصد برای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت حداقل سرمایه در گردش ارزان قیمت را در اختیار مرغداران قرار دهد تا بتواند جلوی ضرر و زیان را گرفته و آن را جبران کند.وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت تولیدی 3 میلیون تن فقط 2 میلیون تن استفاده می کنیم.

بگفته رئيس هيات مديره اتحاديه سراسری مرغداران گوشتی کشورنیز متاسفانه هنوز یک میلیون تن ظرفیت بلااستفاده می باشد و امروز نیاز ظرفیت ما بیش از ظرفیت کشور است که باید به دنبال صادرات و مدیریت تولید باشیم.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.