استاندار زنجان گفت: استان زنجان جزو ۱۰ استان در کشور است که کمترین نرخ بیکاری را دارد.

۷ هزار و ۵۰۰ جواز صادر شده درمدت 20 ماه گذشته در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان، استاندار زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه همدلی و همزبانی در کشور حاکم است به تبع فضای جامعه چهره شادی و نشاط را به خود گرفته است.

انصاری با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی اصلی ترین مطالبات مردم است گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به نرخ تورم، افزود: در 6 ماهه سال ۹۲ نرخ تورم سیر صعودی داشته و به ۳۶.۲ درصد رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان نرخ بیکاری کاهش یافته است گفت: در استان زنجان در پایان سال ۹۱ نرخ بیکاری ۱۱.۴ درصد بود و در کشور ۱۲.۲ درصد بود و این در حالی است که نرخ تورم در حال حاضر بسیار کاهش داشته است.

انصاری با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در حوزه شهری در استان زنجان بیشتر است تصریح کرد: در این راستا دولت تدبیر و امید با اقداماتی که در دست اجرا دارد در صددکاهش نرخ بیکاری در حوزه شهری است.

وی با بیان اینکه همکاری و همدلی مدیران در این استان بسیار مطلوب است افزود: رسیدن به رتبه برتر در حوزه اشتغال مرهون این همدلی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان رویکرد توسعه بخش خدمات در دستور کار است خاطرنشان کرد: از مهرماه سال ۹۲ تاپایان اردیبهشت ماه سال جاری درطول ۲۰ ماه گذشته تقاضای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن شکل گرفته و ۷ هزار و ۵۰۰ جواز صادر شده که میزان این سرمایه گذاری ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

انصاری گفت: کل سرمایه گذاری هایی که در استان انجام گرفته نسبت به سالهای گذشته مطلوب بوده است.

وی افزود: آینده استان در حوزه اقصادی روند رو به رشدی است و زنجان آینده روشنی را بدنبال دارد.

استاندار زنجان در پایان گفت: ما باید  در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری برنامه ریزی لازم را بکار گیریم و درتوسعه استان در همه حوزه همدل و همزبان باشیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.انصاری افزود: انتقادهایی که ازسوی افراد  صورت می گیرد باید در راستای منافع ملی باشد که این خود تحقق شعار سال را محقق می کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.