اصفهان؛

مدیر حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی کاشان ایجاد صنایع الکترونیک را خواستار شد

مدیر حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی کاشان از وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان شیخ الوزرا دولت تدبیر و امید تعبیر کرد و ایجاد صنایع الکترونیک و صنایعی که نیاز به آب ندارد با تدبیر وی را در کاشان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، آیت الله سید محمد یثربی در دیداری که محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به کاشان با وی در منزل امام جمعه فقید کاشان داشت گفت: با توجه به فقر شدید آب در منطقه کاشان و ظرفیت منطقه برای سرمایه گذار بیرونی شیخ الوزرا دولت تدبیر و امید با تدبیر خود زمینه های ایجاد صنایعی را که نیاز به آب ندارد در این منطقه فراهم کند.

وی با اشاره به پایه گذاری صنعت نساجی از سال 1313 به همت لاجوردهای و تفضلی ها در کاشان افزود:کاشان استعداد نوآوری دارد.

به گفته وی، امروز فقر و بیکاری جامعه را رنج می دهد و اشتغال می تواند مشکلات را برطرف کند.

مدیر حوزه علمیه مرحوم آیت الله یثربی کاشان، با اشاره به اینکه در زمان مسوولیت آقای هاشمی تعداد متقاضی کار در کشور با توجه به اعلام خود آنها 18 نفر ثبت نامی بود افزود:16 نفر از این 18 نفر نیز بهتر یاب و فقط 2 نفر آنها کاریاب بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این دیدار و نشست با اشاره به آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت:این منطقه با تحرک سرمایه گذاران، تشویق مردم و تثبیت شرایط بین المللی و ورود امکانات به ویژه استعداد کار و سرمایه گذاری در زمینه ساخت قطعات خودرو در این منطقه با توجه به فعالیت شرکت خودروسازی در کاشان می تواند رشد و شکوفایی کاشان را فراهم کند.

محمد رضا نعمت زاده با تاکید بر اینکه بر اینکه سرمایه و تسهیلات بانک ها بیش از این ظرفیت ندارند گفت:با سرمایه گذاری سرمایه گذاران در ایجاد صنایع زمینه های اشتغال نسل جوان تحصیل کرده بیکار فراهم می شود.

وی، در پایان رشد منفی36 درصد از اشتغال صنعت با تعطیلی برخی صنایع در سال 91 کشور را تاکید کرد و گفت:با وجود انجام تلاشها و رشد مثبت برای رفع این معضل طی دو سال اخیر اما هنوز عقب ماندگی هایی در این زمینه وجود دارد.

گفتنی است وزیر صنعت معدن و تجارت برای آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصاد ی کاشان، افتتاح 3 شرکت تولید پتو، فرش ماشینی، نساجی و نخ با 50 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و اشتغال زایی 1500 نفر،بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا، دیدار با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان، افتتاح طرح بلوار حرم در راوند کاشان و حضور در شهرستان آران و بیدگل به این شهرستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام .
میگم چرا این بنده خدا رو گذاشتین ؟
این که آیت الله یثربی نیست .این حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز هستش که خدا همیشه حفظشون کنه .لطفا اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بدهید .با تشکر