وجود آنتی اکسیدان ها در برخی از مواد غذایی موجب جلوگیری از پیری زودرس می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، 10 ماده غذایی وجود دارد که به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن ها از پیری زودرس جلوگیری می شود.

1. توت فرنگی

توت فرنگی، بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد! ویتامین سی، یک ابزار قدرتمند ضد پیری است، زیرا تولید کلاژن را افزایش می دهد، چین و چروک ها و خطوط ریز را نیز بهبود می بخشد. این ویتامین، پوست شما را روشن تر و صاف تر می کند، و به آن درخشش جوانی می دهد.

از آنجا که توت فرنگی بخاطر وجود آنتی اکسیدان ها مخصوصا فلاونوئید، این روند را کند می کند، پس بهتر است این نوع میوه را امتحان کنید.

2. کدو

کدو می تواند پوست شما را درخشان، صاف و نرم کند، زیرا به ترمیم پوست کمک خواهد کرد. آنتی اکسیدان های مفید برای چشم نیز در کدو وجود دارند، مانند لوتئین.

3. کلم بروکلی

نشان طلا برای بهترین سبزی خوراکی به کلم بروکلی می رسد.بروکلی حاوی ویتامین C مورد نیاز بدن ما برای ترمیم آسیب های سلولی و کلسیم برای تقویت استخوان ها است. خوردن قسمت گل کلم بروکلی، یک راه سالم و معمول برای داشتن پوستی بهتر است. همچنین مانع تشکیل چین و چروک می شود.

4. زنجبیل

از آنجا که زنجبیل دارای عوامل ضد پیری قوی است، مردم با مصرف آن، جوان بنظر می رسند و احساس جوانی می کنند. بدن، تنها دلیل پیری ما نیست، بلکه عوامل محیطی وجود دارند که با انتشار رادیکال های آزاد، باعث آسیب پوست می شوند. به هیمن دلیل، روند پیری شتاب می گیرد.

5. اسفناج

اسفناج یک سبزی برگ دار است که حاوی بتاکاروتن، ویتامین E، ویتامین B6 و منیزیم است که می تواند برای روند ضد پیری ما مفید باشد. پوست ما تحت تاثیر آلودگی هوا و عوامل دیگر محیطی قرار می گیرد. ما برای کمک به ترمیم این آسیب، به ویتامین ها و مواد مغذی نیاز داریم. ویتامین C و E بهترین راه برای حل این مشکل هستند.

6. گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی با کاهش خطر یا ریسک ابتلا به بیماری ها مرتبط است. آنتی اکسیدان های مختلف موجود در گوجه فرنگی، مزایای بیشتری دارند و بخاطر داشتن غلظت بالای لیکوپن که به آن رنگ قرمز می دهد، معروف است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که مانع می شود رادیکال های آزاد، با بالا رفتن سن شخص در تشکیل استخوان های جدید، اختلال ایجاد کنند.

7. هلو

این میوه برای چشم، قلب و پوست شما مفید است، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن می باشد. هلو دارای لوتئین است. از آنجا که لوتئین از مغز هم محافظت می کند، می تواند ذهن شما را فعال تر کند. پوست نیز خسته و فرسوده می شود و لوتئین می تواند صدمه به پوست را کاهش دهد.

8. فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای، ترکیبی عالی از طعم تند و بافت ترد است، بیرون آن براق است و رنگ و شکل های مختلفی دارد. فلفل دلمه ای حاوی ویتامین C است و کمک میکند که کلاژن سالم در پوست حفظ شود و اسید اسکوربیک موجود در ویتامین C می تواند تاثیر زیادی در طول عمر و مقابله با پیری داشته باشد.

9. ذرت

ذرت به علت فایده نداشتن برای سلامتی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما در واقع، عالی ترین ماده ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. ذرت حاوی ویتامین C لازم برای درخشش پوست، منگنز برای ساختار استخوانی خوب، فسفر برای معدنی سازی استخوان و بهبود دندانها است.

10. سیب

سیب بسیار خوشمزه است و سرشار از مکمل های غنی است و سیب در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. یک ضرب المثل معروف می گوید که «یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می کند». سیب، سرشار از آنتی اکسیدان است و مزایای پزشکی متعددی دارد و دارای آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و پلی فنول ها است. فلاونوئیدها باعث تعدیل سلامتی می شوند، زیرا باعث افزایش طول عمر فرد می شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.