100 مقاله در همایش سراسری سه روزه غدد و متابولیسم کودکان ارائه شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، هشتمین همایش سراسری غدد و متابولیسم کودکان از دیروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

دیابت، رشد بلوغ و اختلالات مربوط به آن، بیماری‌های متابولیک ارثی، آدرنال و ابهام جنسی، تیروئید و اختلالات اسکلتی از موضوعات این همایش ملی است.

در این همایش درباره رشد و اختلالات رشدی کودک شامل کوتاهی قد، رشد طبیعی، تغذیه و درمان با هورمون رشد و برخورد با بلوغ زودرس بحث و بررسی می‌ شود.

صبح و بعد از ظهر امروز هم مقالات و تحقیقاتی درباره دیابت نوع 2 کودکان، نانو در دیابت، پیگیری دیابت، نوروپاتی دیابت، مصرف انسولین در دیابت نوع یک، معرفی انجمن گابریک، هیپوتیروئیدی مادرزادی، برخورد با گواتر و ندول‌های تیروئیدی و تیروئیدیت در کودکان توسط پزشکانی از انجمن غدد اطفال ایران و دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور ارائه می‌ شود.

بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 33 مقاله برای سخنرانی انتخاب و برخی دیگر نیز در قالب پوستر ارائه شده‌اند.

در روز جمعه 22 خرداد (فردا) هم گزارشاتی درباره نقایص گلیکوزیلاسیون، هیپوگلیسمی، تفسیر آزمایشات متابولیک، ثبت بیماران مبتلا به بیماری‌های متابولیک ارثی همچنین چالش‌های موجود در تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های متابولیک، اختلالات اکسیداسیون اسیدهای چرب، آمادگی جراحی و پیوند کبد در بیماری‌های متابولیک و اخلاق پزشکی در بیماری‌های غدد کودکان ارائه می ‌شود.

این کنگره فوق تخصصی هر ساله به همت اعضای انجمن غدد اطفال ایران و با مخاطبان محدود برگزار که امسال 80 نفر از اعضای انجمن غدد ایران در هشتمین کنگره سراسری شرکت درباره مشکلات حیطه غدد و متابولیسم که مشکلات عمومی محسوب می‌شوند، آخرین اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار می ‌دهند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: ارائه ، مقاله ، همایش ، سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.