علنی شدن رسوایی های مالی مسوولان صهیونیست این رژیم را به لرزه انداخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "حسن یوسف" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد چند روز پیش در اسرائیل یک پرونده فساد مالی علنی شد که در آن نام بیش از سی مسوول کنونی و سابق اسرائیلی به چشم می خورد. پلیس اعلام کرد جرم این افراد شامل کلاهبرداری، خیانت در امانت و پولشویی می شود.

افراد بازداشت شده با حزب اسرائیل بیتنا در ارتباط بوده اند این حزب که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل ریاست آن را به عهده دارد یکی از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم است.

حزب اسرائیل بیتنا این مساله را تکذیب کرده است اما لیبرمن در این راستا دارای سوابقی است. در سال 2009 لیبرمن با اتهام های فسا، پولشویی و ایجاد اختلال در جریان رسیدگی قضائی به پرونده مواجه شد.

یکی از کسانی که مظنون این پرونده است فاینا گرشن بائوم معاون وزیر کشور است. این فرد عضو فعال حزب اسرائیل بیتنا است و متهم به کلاهبرداری و پولشویی است. استاتس مزجینیکوف وزیر گردشگری سابق اسرائیل و یکی دیگر از اعضای حزب اسرائیل بیتنا متهم به دریافت رشوه است اتهام دیگر وی این است که بودجه بیشتری در اختیار شهرداری هایی که ریاست آن ها به عهده اعضای اسرائیل بیتنا بود قرار داده است.

پرونده دیگر فساد اسرائیل مربوط به شرکت نوبل انرژی و گروه دلک است که در زمینه سرمایه گذاری در استخراج گاز دریایی مدیترانه فعالیت می کنند. هیئت مبارزه با انحصار اسرائیل می گوید این دو شرکت بر تمامی ذخیره راهبردی گاز سیطره پیدا کرده اند.

یکی از بزرگترین بانک های اسرائیل نیز در دایره فساد قرار گرفته است. بانک لئومی به این مساله اذعان کرد به شهروندان آمریکایی برای پنهان کردن دارایی های شان و فرار از مالیات کمک کرده است. این شرکت برای حل و فصل کردن مساله خود حاضر به پرداخت چهارصد میلیون دلار شد.

سلسله ای از رسوایی‌های مالی طی تنها یک هفته اسرائیل را به لرزه در آورد. طبقه سیاسی و امنیتی اسرائیل همچنان در صدد سرپوش گذاشتن به این رسوایی های مالی است تا واقعیت آنچه در این رژیم در جریان است مخفی کنند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار