چگونه بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت شود؟

شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار گزارشی روشهای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را در توافق جامع بررسی نموده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ در گزارش شورای روابط خارجی آمده است در توافق جامع هسته ای با ایران ، بازرسی های سر زده باید لحاظ شوند.

در این گزارش ، شورای روابط خارجی مدعی شده است لیبی و آفریقای جنوبی به دلیل همکاری با آژانس و شفافیت در فعالیتهای هسته ای خود ، از حق هسته ای خود عقب نشینی کردند اما ایران  (؟!) شبیه به عراق است و باید بیشتر تحت نظارت قرار بگیرد.

شورای روابط خارجی در ادعایی جالب معتقد است نظارت بر ایران صرفا نباید در نصب دوربین در سایتهای هسته ای و بازدید از آنها خلاصه شود ، بلکه باید کل ساختار تامین سوخت هسته ای ایران از ابتدا تحت نظارت باشد.

شورای روابط خارجی آمریکا صریحا مدعی شده است باید فرود و نطنز تحت بازرسی های دقیق و سر زده قرار بگیرند ، افراد و وسایل و هر چیزی که به صنعت هسته ای ایران مروبط است باید تحت نظارت باشند ؛ اما نویسنده گزارش توضیح نمی دهد با این حجم از نظارت بهانه های غربی ها تمام می شود یا خیر؟! شورای روابط خارجی آمریکا به ریاست ریچارد هاس همان ابتدای گزارش مدعی است ایران به دنبال سلاح اتمی است ، اما طرح اقدام مشترک در ژنو ، بر تمامی جنبه های فعالیتهای هسته ای ایران نظارت نکرده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار