شریعت نژاد گفت: برداشت برنج به صورت مکانیزه به خاطر قطعات کوچک اراضی بسیار کم است ولی اعتبارات موجود در این زمینه قابل قبول است.

شمس‌الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره مکانیزه برداشت کردن برنج در کشور گفت: برداشت برنج ما به صورت مکانیزه به خاطر قطعات کوچک اراضی سطح بسیار کمی دارد و افراد سعی می‌کنند برداشت را بیشتر با دست انجام دهند سیستم مکانیزه چند سالی است که وارد چرخه کشت شده است.   

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برداشت مکانیزه چند سالی است در گیلان رواج پیدا کرده و در مازندران حدود 30 یا 40 درصد است و بیشتر برای مناطقی است که اراضی سطح کشت در مساحت بیشتری است .

این نماینده مجلس در ادامه درخصوص میزان دریافت اعتبارات در این زمینه گفت: اختصاص اعتبار در این زمینه قابل توجه است و براساس آمار نتایج مثبتی هم داشت اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد گرانی ماشین آلات برای کشاورزان است.   

شریعت نژاد در این خصوص افزود: مراکز خدماتی برای کمک به کشاورزان باید وجود داشته باشد تا با حمایت کافی از نظر مالی امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد.   

این نماینده مجلس درباره برنامه‌ها برای توسعه مکانیزاسیون گفت: برنامه‌ها برای توسعه مکانیزاسیون وجود دارد که با ارائه وام و تسهیلات برای تهیه ماشین آلات برای توسعه می‌توان آن را گسترش داد البته مشکل اصلی همان کوچک بودن قطعات است که هرچه سطح بزرگتر باشد استقبال برای کشت ردیفی با دستگاه بیشتر است.   
انتهای پیام/   
 
 

برچسب ها: برنج ، اراضی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار