مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از کشت برنج در سه هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدعلی اقدسی  با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می شود با تولید 15 هزار تن شلتوک در مزارع برنج استان امسال هشت هزار تن برنج سفید استحصال شود.
وی  با اشاره به اینکه  ارقام کشت شده مزارع برنج استان ایلام را دو رقم برنج محلی عنبربو و شمشیری تشکیل داده افزود: 85 درصد مزارع برنج ایلام را کشت برنج عنبر بو و 15 درصد باقی مانده نیز به کشت برنج شمشیری اختصاص یافته است.
اقدسی  افزود: برنج تولید شده در استان خوشبختانه به علت کیفیت ، طعم و بوی خاص خود دارای بازار پسندی مناسبی در داخل و خارج استان است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت برنج به علت شرایط آب و هوایی و بارش نزولات جوی نسبت به سال زارعی گذشته با افزایش 20 درصدی همراه است.
اقدسی گفت: توجه ویژه به توسعه مکانیزاسیون کردن مزارع و بکارگیری ماشین های پیشرفته در این مزارع از جمله فعالیت های انجام شده در راستای بهبود کیفیت تولید برنج استان است.
وی ادامه داد: امسال در 100 هکتار از شالیزار های برنج استان از دستگاه های مخصوص نشاء کار و دستگاه های اختصاصی کاشت و برداشت برنج استفاده شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: : همچنین برای 400 هکتار از مزارع برنج استان از ادوات مخصوص بهبود روش های تهیه زمین و ماشین های اختصاصی آماده سازی برنج به صورت مکانیزه بکارگیری شده است.
وی از کمباین های اختصاصی برنج برای برداشت مکانیزه این محصول راهبردی در استان خبر داد. انتهای پیام/
 

برچسب ها: کشت ، برنج ، اراضی کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.