از واردات هزار و 260 تن برنج به مازندران جلوگیری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،تاکید کرد:از توزیع هزار و 260 تن برنج خارجی در استان جلوگیری شده است و در سال جدید هم هیچ ثبتی برای واردات برنج در کشور صورت نگرفته است و در همین زمینه هم تعرفه واردات برنج در سال جاری 2 برابر شده است.

وی با بیان این که موجودی برنج امسال به میزان لازم هست گفت: 526 هزار تن برنج پارسال و 299 هزار تن برنج در امسال وارد شده که با توجه به موجودی امسال ضرورتی بر واردات برنج در سال جاری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 90 درصد محصولات کشاورزی مازندران سالم است افزود:سرانه مصرف سموم شیمیایی استان حتی از خیلی کشورها هم کمتر است و میزان سم مورد استفاده در کشور هم به 30 هزار تن نمی رسد.

حیدر پور تاکید کرد:کنترل و نظارت بر سموم بر عهده وزارت بهداشت و درمان همچنین کنترل میزان استفاده از سموم نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در کشت برنج در یک مرحله 5 درصد و در مرحله دیگر 10 درصد سم استفاده می شود گفت: 40 کیلو سم در هر هکتار کشت برنج استفاده می شود و در مبارزه با آفت سم پاشی آخرین مرحله است.

این مقام مسئول کشاورزی استان تاکید کرد: کشاورزی در استان و کشور از بیماری مزمن کمبود نقدینگی رنج می برد و این امر در 2 سال اخیر باعث شد بسیاری از طرحها به سرانجام و نتیجه نرسد.

وی گفت: سرمایه در گزدش 25 و 28 درصدی کمک حال کشاورز و تولید کننده نیست و در این زمینه اقدامات اساسی از جمله تزریق نقدینگی با سود کم انجام شود .

برچسب ها: واردات ، برنج ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.