مراسم تجلیل از برترینهای سوپرلیگ بسکتبال با انتخاب 5 نفر اصلی تیم ملی به عنوان برترینهای 5 پست در سوپرلیگ برگزار و مهران حاتمی نیز به عنوان برترین مربی سال انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ انتخاب برترینهای سوپرلیگ بسکتبال طبق پیش بینی ها انجام شد و جوایز برترینهای هر پست به نفرات اول تیم ملی رسید، مربی تیم قهرمان به عنوان مربی برتر سال انتخاب شد و جایزه پدیده سال به بهنام یخچالی جوان رسید.





برترینهای فصل سوپرلیگ به شرح زیر هستند:



بهترین گارد رأس: مهدی کامرانی از پتروشیمی بندرامام






بهترین گارد: حامد آفاق از پتروشیمی بندرامام

بهترین فوروارد: صمد نیکخواه بهرامی از مهرام تهران







بهترین فوروارد قدرتی: اوشین ساهاکیان از مهرام تهران

بهترین سنتر: حامد حدادی از مهرام تهران

بهترین مربی سال: مهران حاتمی از پتروشیمی بندرامام





پدیده سال: بهنام یخچالی از پتروشیمی بندرامام

بهترین پرتاب کننده سه امتیازی: رضا لطفی از ذوب آهن اصفهان

بهترین پرتاب کننده پنالتی: جواد داوری از فولاد ماهان اصفهان

بازیکن اخلاق: حامد آفاق از پتروشیمی بندرامام



جواد داوری تنها غایب اهدای جوایز برترینها بود.

گفتنی است آیتمهای انتخاب برترینها نیز برای برخی جای سوال داشت. در حالی که در کشورهای دیگر عناوینی مثل بازیکن دفاعی سال یا بهترین ذخیره سال در پایان فصل جایزه می گیرند چنین انتخابهایی در پایان لیگ ایران صورت نگرفت و انتخاب بهترین پنالتی زن نیز چندان معمول نبود. همچنین امکان معرفی بهترین امتیازآور (گلزن) سال نیز وجود داشت.
 
پخش تصاویر تیم ملی در مراسم برترینهای لیگ


بعد از صحبتهای محمود مشحون رئیس فدراسیون، تصاویر منتخبی در شروع مراسم پخش شد که بیشتر آنها مربوط به تیمهای ملی بود. این تصاویر با عنوان مروری بر افتخارات 13 ساله فدراسیون بسکتبال پخش شد.

کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیرکمیته ملی المپیک هم به عنوان مهمنان ویژه در مراسم حضور داشتند. هاشمی در صحبتهای خود برای تیم ملی در مسابقات پیش رو و به خصوص مسابقات آسیایی اینچئون آرزوی موفقیت کرد.





قرار بود از صعودی پور و صلبی دو پیشکسوت بسکتبال تقدیر شود که با توجه به حضور نداشتن این دو پیشکسوت لوحهای تقدیر آنها به بیژن قهرمانلو اهدا شد.

اما کسایی یکی دیگر از پیشکسوتان در مراسم حضور داشت که از وی در مراسم تقدیر شد.

در بخش تقدیر از رسانه ها نیز از تمام مدیران شبکه های تلویزیونی تقدیر شد که هیچ کدام از آنها در جلسه حضور نداشت و از تمام خبرنگاران رسانه های دیگر به استثنای یک یا دو نفر نیز تقدیر شد.

تیم ملی جوانان با پییچ مربی جدید تیم در مراسم حضور داشتند. در اواسط مراسم  هم کلیپی از قهرمانی 2008 جوانان در آسیا پخش شد.

بهترین تماشاگران از قشم

تماشاگران قشم به عنوان بهترین تماشاگران لیگ معرفی شدند و داوران برتر لیگ نیز به شرح زیر بودند:

رضا آذرافزا، محمد صالحیان، حسن نیکخواه، محمد شهمیرزادی، امیرحسین صفرزاده، نصر سعیدی نیا، امیرحسین واحدپور، صادق قنبری و رضا جوادی

داوران امسال سوپرلیگ طبق نظر کارشناسان قضاوتهای بهتری نسبت به قبل داشتند.

مصطفی شریعتی، جواد مرادی و غفور کاملی هم به عنوان برترین داوران لیگ دسته اول معرفی شدند.

از هروس آوانسیان و ورژ آبکاریان پیشکسوتان داوری تجلیل شد. آوانسیان به عنوان ناظر برتر سال معرفی شد.

تیمهای پدافند رعد اصفهان، پارتهای مشهد و سبزپوشان پاس بندرلنگه به عنوان تیمهای اول تا سوم زیرگروه جامهای خود را دریافت کردند.

خوزستان هیئت برتر

استان خوزستان با قهرمانی در تمام دسته های لیگ امسال هیئت برتر استانی بود و جابر قاطع رئیس هیئت نیز در مراسم برترینها حضور داشت.

تیمهای شهرداری دزفول، هیئت بسکتبال میناب و ذوب آهن غرب اسد آباد به عنوان تیمهای اول تا سوم لیگ دسته دوم جوایز خود را دریافت کردند.
 
تیمهای نفت آبادان، بهشت هیرکان و طرح ثامن مسکن نیز به عنوان سه تیم برتر لیگ دسته اول جام و مدالهای خود را دریافت کردند.

تقدیر از حسن نوربخش

فدراسیون بسکتبال بعد از یک سال پایان همکاری با حسن نوربخش مرد همه کاره سازمان لیگ و کمیته داوران در یک دهه گذشته، از وی تقدیر ویژه ای انجام داد هر چند نوربخش در مراسم حاضر نشده بود. مشحون با تاکید بر اینکه نوربخش در تک تک موفقیتهای بسکتبال در سالهای گذشته حضور داشته است لوح تقدیر تدارک دیده شده برای وی را خواند.






رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با تاکید بر اینکه قرار بر تقدیر از بازیکنان خارجی لیگ نبود از جاناتان گیبسون بازیکن خارجی پتروشیمی بندرامام به خاطر اخلاق و شرایط فنی وی تقدیر کرد. هر چند گیبسون نیز مانند تمام خارجی های لیگ به خانه بازگشته بود.

جام قهرمانی بالاخره اهدا شد

اهدا جام و مدالهای سوپرلیگ آخرین برنامه مراسم تقدیر از برترینهای بسکتبال بود. ابتدا تیم دانشگاه آزاد به عنوان تیم سوم لیگ برای دریافت جوایز رفت و جام سومی این تیم به پویا تاجیک کاپیتان تیم اهدا شد.

تیم مهرام که سال قبل برای دریافت جام و مدال روی سکو نرفته بود در این مراسم حضور داشت و جام نایب قهرمانی این تیم به صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم اهدا شد. مهرامی ها سه نماینده نیز در برترینهای لیگ داشتند.

مصطفی هاشمی سرمربی برکنار شده مهرام، غایب ویژه مراسم بود که در هنگام دریافت جوایز دومی، غیبت وی به چشم می آمد.

تیم پتروشیمی نیز جام قهرمانی را در انتهای مراسم دریافت کرد. کاپ پتروشیمی به حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم اهدا شد.

فرزند دوم سهراب نژاد نیز یک روز قبل از دریافت جام اصلی قهرمانی به دنیا آمده بود.

ارسلان کاظمی بازیکن پتروشیمی در هنگام گرفتن مدالهای قهرمانی غایب بود.

جامهای سه تیم برتر از جنس نقره بود که طبق اعلام مجری مراسم 25 میلیون تومان هزینه داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، تجلیل ، برترینها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار