به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران قرار است در آستانه مهلت پانزدهم مه، روز دوشنبه دیدار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، برخی گزارش‌ها به نقل از منابع دیپلماتیک حاکی از آن است که آژانس به دنبال توضیح بیشتر ایران درباره یکی از اقداماتی است که ایران به انجام آن متعهد شده است. ایران معتقد است که قبلا به هفت گامی که بین دو طرف مورد توافق قرار گرفته از جمله دسترسی به دو سایت غنی سازی، عمل کرده است این در حالی است که این منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند آژانس همچنان به دنبال اطلاعات بیشتری درباره چاشنی‌های انفجاری است.

این منابع دیپلماتیک اعلام کردند ایران اواخر آوریل توضیحاتی درباره این چاشنی‌های انفجاری ارائه و اعلام کرد این چاشنی ها برای مصارف غیر هسته‌ای است.

به گفته این منابع، آژانس همچنین به دنبال توافق با ایران برای اقدامات بعد از پانزدهم ماه مه است. آژانس امیدوار است این اقدامات به حل و فصل دیگر مسائل کمک کند.

یک مقام ارشد هسته ای ایران ارزیابی خوشایندی از همکاری ایران با آژانس ارائه کرد.

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی از ابراز رضایت بازرسان آژانس از آنچه که مشاهده کرده و اطلاعاتی که در اختیار آنان گذاشته شده است، خبر داد. 

بازرسان آژانس هفته گذشته از معدن اورانیوم ساغند و یکی از مراکز مربوط به آن در ایران بازدید کردند.

دیدار مقامات ایران و آژانس درست یک روز قبل از دیدار مقامات این کشور با نمایندگان قدرتهای جهانی در روز سه شنبه صورت می‌گیرد. این دو نشست جداگانه برگزار می شود اما موضوعات آنها بسیار به هم نزدیک است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار