"مایکل مان" سخنگوی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد زمان دقیق و برنامه کاری اشتون برای دیدار از تهران در حال نهایی شدن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ترند، "مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ترند نیوز به گفتگو پرداخت تا برنامه‌های اشتون را تبیین کند. 

به گفته "مایکل مان"، هنوز تاریخ و برنامه های سفر کاترین اشتون به ایران مشخص نشده است و هنوز در حال نهایی شدن است. این درحالی است که عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران گفته است اشتون روزهای نهم و دهم ماه مارس به تهران سفر خواهد کرد. 

محمدجوادظریف وزیر امورخارجه ایران روز بیستم فوریه گفت: خانم اشتون پیش از دور بعدی گفتگوهای هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک به ایران سفر خواهد کرد. قرار است این سفر اشتون به تهران در روزهای پایانی سال جاری ایرانی (تا بیست و یکم مارس) انجام شود. 

"مایکل مان" به ترند نیوز گفت: طرفهای حاضر در گفتگوهای وین، سه روز گفتگوهای بسیار سازنده داشتند و درباره برنامه هسته ای ایران به مذاکره پرداختند. 

مان گفت: کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. این کار آسان نیست ولی ما شروع خوبی داشته‌ایم. ما برنامه‌ای زمانی برای ملاقاتها در چهار ماه آینده مشخص کرده‌ایم و چارچوبی تعیین کرده‌ایم تا رایزنی‌هایمان ادامه پیدا کند که این امر، تحولی مثبت است. 

محمدجواد ظریف اخیرا گفته است  ایران و گروه پنج بعلاوه یک موافقت کرده اند تا ماه ژوئن در سطح وزیر امورخارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هر ماه ملاقاتهایی داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار