سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد،ایالات متحده آمریکا موشک های هلفایر و هواپیماهای بدون سرنشین را پیش از موعد در اختیار عراق قرار می دهد تا از آنها در مقابل ستیزه جویان تروریست وابسته به سازمان القاعده استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24:سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد،ایالات متحده آمریکا موشک های هلفایر و هواپیماهای بدون سرنشین را هرچه سریعتر در اختیار عراق قرار می دهد تا از آنها در مقابل ستیزه جویان تروریست وابسته به سازمان القاعده استفاده کند.

"استیون وارن" گفت:ما هر چه زودتر صد فروند موشک اضافی را از نوع هلفایر به عراق تحویل خواهیم داد بطوری که تا بهار آینده برای تحویل به این کشور آماده باشد.

هلفایر، نوعی موشک هوا به‌ زمین ساخت ایالات متحده آمریکا است که به عنوان یک موشک ضد زره با سامانه هدایتی شلیک در شرکت صنایع دفایی لاکهید مارتین طراحی و تولید شده است و قابلیت پرتاب از بالگرد و یا هواپیما را دارد.

همچنین پهپادهای "اسکن ایگل" که قرار است به عراق تحویل داده شود،دارای دو بال سه متری هستند و قادر است به مدت 24 ساعت پرواز کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، موشک ، پهپاد ، عراق ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار