معاون وزير صنعت با بيان اينکه از لحاظ زيان‌دهي امسال در وضعيت بهتري نسبت به سال گذشته قرار داريم، گفت: با توجه به شرايط توليد، معوقات خودروسازان بين دو تا سه ماه است و بيشتر از اين نيست.

محسن صالحي‌نيا معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص معوقات خودروسازان اظهار داشت: خودروسازان با فرمولي که در اختيار خود هيئت مديره شرکتهاست و تنها ضوابط کلي‌اش ابلاغ مي‌شود، اقدام به ايجاد تعهد براي خود مي‌کنند.
 
وي افزود: بنابراين با توجه به شرايط توليد، قطعا خودروسازان معادل دو تا سه ماه براي خود قصد ايجاد مي‌کنند و بيشتر از اين تعهد ندارند.
 
صالحي‌نيا در خصوص تعهدات چهار ماهه برخي از  خودروها نيز تصريح کرد: علاوه بر ايجاد تعهد، نرخ سود مشارکتي را براي حضور مستمر خود کنترل توليد مد نظر قرار مي‌دهد.
 
معاون وزير صنعت اضافه کرد: البته خودروسازان توليد را صرفا از طريق پيش فروش و ايجاد تعهد عمليات نمي‌کنند بلکه بخشي را براي فروش روز درنظر مي‌گيرند بنابراين، گاهي اوقات اين تعهد به چهار ماه نيز مي‌رسد.
 
وي به ميزان زيان‌دهي خودروسازان نيز اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته در وضعيت بهتري قرار داريم و تا پايان سال نيز اين زيان‌دهي را در حد بسيار چشم‌گيري کاهش خواهيم داد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار