16 نفر در دو حمله انتحاري به يک پايگاه نظامي عراق کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی و پزشکی عراق پنجشنبه شب از کشته شدن دست کم 16 نفر در دو حمله انتحاری به یک پایگاه نظامی در شمال بغداد خبر دادند.

در این انفجارهای انتحاری که همچنین به زخمی شدن دهها نفر منجر شد، یک پایگاه نظامی در طارمیه، منطقه ای سنی نشین در 45 کیلومتری شمال پایتخت هدف قرار گرفت.

به گفته منابع امنیتی و پزشکی، نخستین عامل انتحاری خودروی خود را در ورودی این پایگاه منفجر کرد و دومین انفجار کمی بعد با ورود عامل انتحاری به داخل این پایگاه روی داد.

در دیگر حملاتی که روز پنجشنبه در عراق روی داد دست کم 11 نفر در سراسر این کشور کشته شدند.

یکی از این انفجارها در منطقه ای شیعه نشین در بغداد روی داد.

در عین حال منابع وابسته به پلیس عراق از کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن 11 نفر در خشونت های پراکنده در مناطق مختلف بعقوبه در روز پنجشنبه خبر دادند.

این منابع گفتند بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در کنار خیابان در بازار الزهرا در شهرک الخالص در شمال بعقوبه دو غیرنظامی کشته و چهار نفر از جمله یک زن زخمی شدند. بمب دیگری هنگام عبور اتوبوس حامل غیرنظامیان در جاده منتهی به روستای ابی صیدا در شمال بعقوبه منفجر شد که بر اثر آن سه غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار بمب دیگری که داخل یک منزل در محله الکاطون در غرب بعقوبه کار گذاشته شده بود موجب کشته شدن سه غیرنظامی از جمله یک کودک و زخمی شدن چهار نفر دیگر از جمله دو زن شد. همه کشته شدگان و مجروحان این حادثه از اعضای یک خانواده هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار