شبکه المیادین در گزارشی به نقل از رهبر ایران گفت : مانعی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود ندارد اما همانند گذشته باید گفت که خوش بینی نسبت به آن وجود ندارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبكه ي الميادين در گزارشی به سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت . این شبکه به نقل از رهبری ایران گفت : مانعي براي مذاكره نمي بينم اما همانطور هم كه قبلاهم گفته ام به آن خوشبين نيستم.

ايشان فرمودند: اگر مذاكرات به نتيجه برسد ، اين چيز خوبي است و اگر مذاكرات به نتيجه نرسد ، ما بايد به خود اعتماد و اطمينان داشته باشيم.

این شبکه همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد : مذاكرات ضرري نخواهد داشت ، بلكه باعث مي شود توانايي هاي تصميم گيري و فكري ایران بالا رود . مذاكرات با 5+1 درباره مسأله هسته اي مي باشد نه چيز ديگري .

خبرگزاري فرانسه نیز گزارش داد: آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران امروز يکشنبه در جمع دانش آموزان و دانشجويان اظهار داشت نسبت به مذاکرات هسته اي " خوشبين " نيست اما از تيم مذاکره کنندگان ايراني حمايت مي کند.

العهد هم در خبري اين بيانات را بازتاب داد.

روزنامه صهیونیستی " یدیعوت آحارنوت " نیز با اشاره به سخنان امروز رهبری ایران نوشت : از نظر رهبر ایران مذاکره ایران و آمریکا می تواند بدون مشکل ادامه داشته باشد . 

 روزنامه الاهرام مصر نیز با انعکاس بیانات مقام معظم رهبری آورده است: آیت الله خامنه‌ای امروز یکشنبه اعلام کرد که به نتایج مذاکرات خوش بین نیست اما از تیم مذاکره کننده ایرانی درباره پرونده هسته ای با غرب حمایت می کند. این رسانه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان را منتشر کرد. 

در همین حال روزنامه الحیات به انعکاس بیانات مقام معظم رهبری پرداخت.
این رسانه آورده است: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای خوش بین نیست اما از تحرکات تیم گفتگوکننده در این باره حمایت می کند.

 این در حالیست که روزنامه الوسط بحرین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری آورده است: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که به مذاکرات هسته ای خوش بین نیست اما از تیم گفتگو کننده ایرانی در این باره حمایت می کند.
این رسانه بحرینی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در این باره پرداخته است.
الوسط بحرین همچنین آورده است: مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 پنجشنبه و جمعه در ژنو و در راستای ادامه گفتگوها ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: سخنان آیت‌الله خامنه‌ای تازه‌ترین نشانه‌ها از حمایت وی از سیاست‌های رئیس‌جمهور حسن روحانی در قبال غرب است . 

 صدای روسیه ضمن بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای حمایت خود را از گفت‌و‌گوها با قدرت‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای مورد مناقشه اعلام کرد اما درباره نتایج این مذاکرات اظهار بدبینی کرد. 
آیت‌الله خامنه‌ای فرمود: هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازشکار بداند.

 پایگاه خبری تحلیلی دیلی‌استار نیز مانند دیگر رسانه‌های جهان به بیانات امروز (یکشنبه) مقام معظم رهبری پرداخت و تا کید کرد که ایشان رژیم صهیونیستی را رژیم نامشروعی می‌دانند.

 بخش انگلیسی پایگاه خبری الجزیره به بازتاب بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت. این پایگاه خبری به نقل از ایشان نوشت، هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازشکار بخواند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار