"عباس عراقچي" معاون وزير خارجه ايران روز دوشنبه پس از ملاقات با يوکيا آمانو مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت ايران با رويکرد جديدي وارد مذاکرات شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، مذاکرات دو روزه ايران و آژانس در شرايطي آغاز شده است که فعاليت هاي ديپلماتيک توسط حسن روحاني رئيس جمهور ايران با هدف رفع تحريم ها بر ضد ايران، در حال انجام گرفتن است.

کارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي با اين هدف با همتايان ايراني خود ملاقات کردند تا تاييد تهران را براي بازرسي از تاسيسات هسته اي اين کشور بگيرند.

عراقچي گفت : اين گفتگوها بر اساس پيشنهاد و رويکرد جديد ايران انجام مي گيرد و من بسيار اميدوارم که بتوانيم به نتايج خوبي برسيم.

وي به خبرنگاران گفت اين گفتگوها روز سه شنبه نيز ادامه خواهد يافت.

به گفته ديپلمات ها در گفتگوهاي دور قبل در اواخر سپتامبر، فضاي حاکم بر گفتگوها ، بسيار بهتر از قبل بوده است.

آمانو گفت : براي همه ما بسيار مهم است که بتوانيم پيشرفت اين مذاکرات را نشان دهيم.

ايران با مطرح کردن رويکرد جديد خود ، آغازي دوباره همچون مذاکرات دو هفته پيش با شش قدرت جهاني در ژنو داشته است.

در ژنو سوئيس ، جواد ظريف وزير خارجه ايران چارچوب جديدي براي کاهش نگراني ها درباره برنامه هسته اي کشورش ارائه کرد تا در روند اين مذاکرات پيشرفت حاصل شود.

گفتگوهاي دوشنبه بر اساس رايزني هاي جدي دو هفته اي ديپلمات ها بر سر برنامه هسته اي ايران انجام مي گيرد.

روز چهارشنبه و پنجشنبه قرار است مقاماتي از اتحاديه اروپا و شش قدرت جهاني در وين ملاقات و درباره نحوه برگزاري گفتگوهاي دور بعدي که در سطح بالا و روزهاي هفتم و هشتم نوامبر در ژنو برگزار مي شود مذاکره کنند.
برچسب ها: ایران ، آژانس ، مذاکرات ، عراقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار